Sunday, June 2, 2013

Lagi jumpa sahabat...

31.05.2013
JUMAAT

Setelah berwasap-wasap...bersms-sms...Alhamdulillah, dpt jugak jumpa T @ Wantie hari Jumaat malam Sabtu baru2 ni. Semuanya sebab wantie menghantar rombongan adik iparnya yg berkahwin ngan orang Kamunting ni.

Petang hari yg sama.....kitorang gi melaksanakan tugasan OP amek gambar pengantin lain yg menikah kat masjid Kamunting abes jam 6.30 petang dan kemudian sambung pulak upacara menyerahkan mas kawen serta menyarungkan cincin di rumah pengantin perempuan sehingga masuk waktu Maghrib dah, huhu.

Balik umah...dan sempat mandi, Maghrib dan rehat2 sementara tunggu T pun bersiap2 kat homestay penginapan dorang di Bukit Jana.

Perjumpaan di gerai makan BOMBA, Taiping..Tempat yg sama aku dating ngan Gieyana dulu...
Bkn laa bermaksud makan kat situ sedap sgt pun. Cuma kat situ beraneka jenis makanan ada laa. Ada masakan panas, sate, yong tau foo, aiskrim spesel, roti nan tandorii (rekemen....sedap!!! Org pakistan yg buat) dan lain2...
Mula nk bergedik berdua...rupa2nya abg nak amek gambar semua sekali, huhu..
Ni nk ajak mirul sekali masuk dlm gambar...tp jual mahal pulak dia, hehe..
Takpe laa..yg lain takmo interframe....kita berdua aje laa, T...
Satu yg best...adalah acara berebut nk bayar.
Aku ni nak bawak keluar ngam2 duit yg peniaga tu dh dikira....sbb mmg ada jumlah tu, kan...tapi T dh bawak keluar duit besar dia dulu, adeii. Tu ler sbb kak gerai tu amek duit yg T hulurkan dulu.
T ni mmg buat akak segan ler. Dh ler mai Tepen....tak sempat nk ajak pi umah pulak...(paham2 aje ler....mmg sejak balik dari Bandung sampai skang ni...umah aku ni mmg tak berapa nk terurus...selain dari sebok jadi OP....salah satu sebab yang lain nanti laa aku citer siap gambar sekali)....
Ambil gambar berempat. Yg ni tanpa flash. (Guna kamera hp aku jer pun...)...
Yg ni ada flash...mm...lebih kurang jer hasilnya, kan...hehe.
Yg bertambah segan tu...bila kat kereta sebelum berpisah...T bagi buah tangan dari Penang ler pulakkk. Adoii..Mmg ler rezeki....tp aku mmg tak ingat langsung dh nk bawak mende yg aku nk bagi kat T. InsyaAllah laa...ada rezeki nanti aku bagi kat dia.

Nak ikutkan...sebenarnya ni bkn kali pertama jumpa T...
Kali pertama jumpa kat umah Gieyana beberapa tahun dulu. Tp masa tu masih tak kenal pun dgn T ni. Senyum gitu2 aje laa. Aku ni penyegan sket. Ngan El pun jumpa sekali tu jer laa pun. Masa tu pun masih tak kenal lagi El tu sape, hihi..Dh ler masa tu pun pertama kali jgk bersua muka ngan Gieyana dan Zura, ngee.. Menebal muka jer pun masa tu.

Jadi, kiranya ni adalah pertama kali berjumpa dan berbual menyembang2 ngan T.
Suami aku ngan suami T (wan) pun tak berkesempatan nak berbual lama. Manataknya...dok kat meja makan jauh2. Sempat nak berbual lepas2 makan tu aje lah pun.

Yang paling tak menahan....Alisya takmo ikut ibu dia dh. Nak ikut acik Lona dia gi mana ntah ler, hihi.. Leh jer nak bawak lari budak tecit ni tp tu laa...dia masih nenen. Kang kot dia cari mende tu kang...bukak kes ler aku, hahaha.. Jangan marah ye, T....gurau jer.

Itu baru permulaan...insyaAllah, ada rezeki....pertemuan yg lain akan menyusul...hihi..

Nota ALONA:-
~Tima kasih T dan suami..

9 comments:

Nad MamaZN said...

Bestnye dpt jmpe kawan2 :)

Teratakkasih said...

bestnye..kak..bila kita nak jumpa lak..hehehe..

el said...

hahahahaha
gambar berempat tu mula2 x pgg laki
yg 2nd with flast masing2 pgg laki x lepas..kelakar lah..hahahaha
ritu wasap ngan T..dia ckp mmg nk jpa k. lona lau smpt...alhamdulilah dpt jpa ea..hehe

ieda immi said...

wahh bestnya kak ..
dah jumpe blogger ...
seronok tgk ..
bukan main bergambar ekeke ;)

Kesuma Angsana said...

wah tumpang seronok tgk & baca cerita ni!

Hunny Kitty said...

bila la kita nak jumpa ni kak?

Rinna said...

Waah dpt jumpa T yer.. bestnyaa.. sambil makan2 leh borak2 kan.. :)

Zura@Iwan said...

dpt gak jumpa T noh...

sy ni bila trn taiping, dlm keadaan rushing segan nk rojer akak..hikss...sabar aje kan...

tk per..yg penting ..hubungan tetap tk putus..insyaAllah..

wantie said...

tu la kak. dok berdrama swasta pulak si Aleesya tu yer..

BTW thanks yer sebab sudi nak jumpa ngan T walaupun akak dah penat sangat malam tu.