Sunday, June 30, 2013

Seboknya Sabtu...

29.06.2013
SABTU

Pagi Sabtu keluar gi hantar akiss gi sekolah lama dia...sekolah rendah TMGS. Kebetulan dia balik ni TMGS Primary ada wat sukan tahunan. Jadi, dia ngan kawan2 lama bercadang nk jumpa kat sana laa. Leh jumpa cikgu2 jgk.
Kul 8.45 pagi aku hantar dia ngan kancil. Biar dia ngan kawan2 lama kat sana. Aku balik umah dulu...basuh pakaian, sidai pulak. Lambat membasuh hari ni, hehe. Tp lepas dh selesai tu...sempat lelap jap...hehe..
Kul 10.15 tu gi amek akiss kat TMGS...aku gi ngan motor aje. Sbb ada keje korek mengorek kat tepi jalan berhampiran ngan Kelapa Line tu. Dorang tutup satu jalan. Maka, ada giliran jalan utk 2-2 lane. Jenoh ler kalo naik kereta kan!! Mujur ngan motor. Penjaga lalulintas tu bagi kami pengguna motorsikal ni lalu jalan mcm biasa, hehe.

Aku ni mmg nak cepat laa. Kul 11 pagi dh janji nk gi amek gambar pengantin mekap kat bilik dorang di Flamington Hotel tu. Kitorang keluar keje...akiss tak ikut. Sbb dia ada keje sekolah...

Keje ari tu mmg direct sampai petang. Kali ni takde masa nk balik umah kejap..leh tukar baju, kan. Aku ni kalo gi keje mmg pakai baju kurung. Bila sesi outdoor aku akan tukar laa t-shirt ngan seluar. Memudahkan pergerakan, hehe..

Dh sampai umah...azan Maghrib dh berkumandang dh.
Siap2 bersihkan diri....
Hampir kul 9 malam keluar semula. Ada temujanji ngan bakal client. Jumpa kat food court, Econsave.
Biasalah...nak tgh contoh album dan nak tanya apa2 yg dorang nak tau tentang perkhidmatan kitorang ni.
Alhamdulillah, dpt lagi satu job utk November ni.

Balik tu...singgah kat Amat...tp tak pekena char kuey teow pun.
Semua pakat makan nasik jgk. Senang skang ni kalo singgah Amat. Dh ada mcm2 pilihan menu. Tak mcm dulu...char kuey teow...kue teow goreng...tu aje lah pun. Skang ni dia dh lebih maju.
Kitorang oder nasik pataya, nasik padprik...nasik goreng kampung.
Aku mmg tak masak ler kalo cuti2 ada job cenggini...hehe..takde masa...tak sempat pun..
Nasik pattaya...jarang2 pun aku oder nasik ni. Kenyang sungguh. Nasik dia banyak weh. Semua2 nasik lah. Bkn menu ni aje, huhu. Kongsi ngan abg pun ok dh. Ni tamak nk oder jgk sendiri punya menu satu, hihi..
Akiss ngan nasik goreng kampungnya. Kalo cenggini mmg citarasa anak2 aku ler...sama lebih kurang mcm nasik goreng kat gerai Pak Abu.
Dari Amat....keluar semula gi ke Maybank. Nak jumpa mesin CDM, hehe..
Balik umah....akiss gosok semua baju2 kurung yg dia dh basuh dan nak bawak balik ke asrama.
Aku yg dh ngantuk ni teman jgk ler dia.
Dh selesai...masuk bilik...letak kepala kat bantal...terus zzZzzZZZzzz.....

Nota ALONA:-
~Mmg letih...tu perlu jgk amek supplement tambahan..vitamin2 tu, kan..huhu..

2 comments:

nad said...

Huhu.. Ksiannya kt akak..
Terasa cam dh nyusahkan plak nk jmpe2 ritu
Mesti akak penat...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

bc xtvt akak..
mmg padat kan...
tp akak kuat...

supplement mmg perlu kan kak,,