Monday, June 24, 2013

RCA, kudapan yg sedappp...

Hmm...zaman skang ni...muncul mcm2 resepi terkini.
Kek mcm2 jenis kek...kuih mcm2 jenis kuih....biskut mcm2 jenis biskut.
Ni....skang dh muncul kudap2 yg sangat sedap...rangup, lemak2 kekacang almond, kuaci hijau, bijan...pergh!!! sedap tul.
Yg pasti....bukan aku yg buat, hoho. Aku pun beli jer sebab nk mencuba rasanya. Tapi mmg sedap utk aku penggemar kekacang ni. Yg aku beli ni pun...takde laa rasa manis sgt..dan kemanisannya serasi ngan hirisan almond tu, mm..
Ok, nama dia Royal Crunchy Almond. Tapi kudapan ni mmg takleh makan selalu. Sebab?? Sbb bahan2nya utamanya adalah hirisan almond dan manisan. Tak brp elok makan manis2 ni wlpn ada almond tolong cover.
Dan lagi satu sebab utama takleh makan selalu ialah..........harganya bila dh siap ni agak mahal laa. Maklum laa...bahan2 mentah terutamanya almond pun dh mahal, kan...huhu. Takleh beli selalu, ye!!
RM25 aku beli utk sebalang kecik tu. Dan...sebab mende ni sedap..sebalang tu sekejap jer leh abes. Sehari pun dh leh abes, uwaa.....
Ni laa rupanya RCA ni dlm balang. Dh tinggal separuh balang jer, huhu.
Aku beli ni kat sorang kawan. Orang Melayu kita laa. Kan skang ni dh ramai surirumah buat kuih-muih di rumah ni....homemade, kan.

**Resepinya takde lagi ke kat internet?? mm..

Nota ALONA:-
~Tak tau laa anak2 aku ni suka ke idak kudap2 jenis ni, hmm..
~**Alhamdulillah, hari ni dh selamat menghabeskan puasa nazar.

9 comments:

Nad MamaZN said...

Alhamdulillah...
Sedap nmpknya tu
Berbaloi kot dgn cara nak membuatnya tu huhu

❤Kamsiah❤ said...

bahan2nya tu mahal...almond tu boleh tahan harganya..

ANNA MARIANA said...

wah, nampak sedap tapi anna x pernah makan..lepas ni kena cuba la..

el said...

el pun suka kekacang
mmg boleh abis sekelip mata haha

wantie said...

ala..ala kacang potong ke kak. tapi dorang letak bijan, badan bagai.

kalau gitu. T pun leh habiskan sekelip mata.

kalau la ada resipi. sure T buat kak oi..nak raya dah kan.

Zura@Iwan said...

tk penah jumpa lg kudapan ni kak..
sedap ke? nk sket bleh..hehe

Kesuma Angsana said...

wah sedap tu ! nak sikit ,..

atty's said...

nampak sedap giler ni..
aty lom pernah lagi terai.

Gieyana said...

Sek bek sy kureng minat sket especially klau manis..:)

Tp look nice!