Thursday, June 13, 2013

Makan di Tupai Tupai..

07.06.2013
JUMAAT

Seronok ler ari tu..
Manakan tidak....ayahngah nak belanja makan steamboat. Kat Restoran Tupai Tupai lak tu, kan..kan...hihi.

Kitorang mmg penah makan steamboat...tp pilihannya takde laa mcm ni, weiii...meriah bukan main!!
Ganas tul mata aku tgk buffet yg disediakan, huhu..Mcm2 ada.
Maklum ler...penah makan steamboat set aje...bukan buffet mcm ni, kan.

Bila dh dinamakan buffet ni...segala jenis bahan2 utk steamboat..itu ini itu ini itu ini gitu gini....pilih aje laa. Makan sampai tak daya nk jalan pun boleh, hoho.

Pastu ada pulak mee goreng, nasik goreng, bihun goreng, kue teow goreng dalam buffet tu...
Aku dok rasa semua ni sket..sket kecuali kue teow goreng...alamak aii...semua sedap2 ler, weiii..camne??
Kang makan byk2 hat tu...dh kenyang....rugi pulak tak makan steamboat, kan...kan...Steamboat tu yg maheiii tu, huhu.

Selain tu...ada jgk dessert...aiskrim pelbagai rasa dlm peti sejuk tu, ada nata, ada tapai ubi ala koktel, kuih muih pelbagai, sandwich....gilerrrr. Jenoh otak nak sampaikan menu tu kat perut, weyyy.
Tak pe...sesekali buffet kan...pastu ada insan baik hati nak belanja pulak. Mmg tukang belanja dah pesan pun soh makan puas2 pun, kuikui....

Air pulak berjenis2. Air limau, bandung, oren, teh o ais...ntah apa lagi ntah.
Air panas pun ada...teh tarik (tarik sendiri, hehe) dan kopi O....

Ntah apa lagi yg ada kat situ pun aku tak tau dh...yg aku citer ni...yg aku nampak aje, ye...ngee..

Ok, abg dah pilih2 bahan nk direbus kat kuah sup dan tomyam.
Fadel pun amek jgk bahan2 lain...tunggu.
Sambil tunggu tu yg leh makan nak merasa mee goreng, bihun goreng dan nasik goreng...
Along, angah dan akiss amek banyak jgk nasik goreng dan bihun goreng....hahaha.
Mujur perut budak2 ni hari tu mcm ada banyak poket, kahhhh...
Udang, sotong, cendawan mcm2 jenis cendawan, meatbol, siput buluh, ntah ke pende lagi laa antara pilihan...Aku tak pi amek pun. Aku tukang makan aje, hihi..
Budak2 ni dok amek sirap bandung aje laa...
Dh leh amek makan. Yg selalu tolong menyendukkan...fadel ngan abang ler, hihi..
Makan...makan...selagi terdaya. Takpe, bismillah dh baca dh kan..hehe..
Aku ni eksyen jer...sbb abg nak amek gambar. Kalo idak..dh payah dh aku nak bangun. Perut dh senak dah. Rasa mcm nak lompat bagi makanan dlm perut tu mampat ke bawah dan ada ruang kosong lagi utk sumbat makanan lain, kahhhh...(tu perasaan jer...tak buat pun, hihi)
Along tunggu....yg baru diambil tak masak lagi..
Tekun angah makan ni....tak rugi ayahngah bawak makan sini, hehe..
Makan angah....makan..
Akiss amek 2 kali eskrem ni....seronok tul isi apa jer perisa yg dia suka tanpa sukat2 harga, hahaha..
Aiskrim mmg budak2 ni dok pulun laa..
Bkn senang kan aiskrim pelbagai perisa dok cedok2 sesuka hati asalkan makan abes...
Tak abes...tak baik..membazir.
Tu...Fadel dh tolong bacakan tu....amaran keras dari TUPAI TUPAI!!! hihi...Bayar lebih sebab makan takpe...dari bayar lebih sebab tak makan. Tp kitorang pun tak buat mcm tu, huhu. Kitorang kan baik, ngee..
Kena pesan mcm ni....baru takde orang nk membazir, kan. Iye lah, mentang2 laa namanya buffet...main hambek mcm2 sampai cepat bahan2 kat kaunter tu abes...tp tak dihabiskan pun kat meja dorang. Kan membazir namanya tu. Nafsu mata tak seiring ngan kemampuan perut...camno??
Abang pun puas hati.....
Ayah pun dh kenyang...tak daya dh..ayah kata, hehe..
Fadel minum air limau...nak bagi hilang muak katanya, hehe..
Kali ni angah amek jus oren pulak, hehe..
Sambil2 tu.......tgk video anime kat hp..
Akiss?? main game kot..
Dh kenyang steamboat...baru Fadel amek nasik goreng, hehe..
Aku masa tu leh makan dessert aje laa..
Tapai ubi ala koktel tu sedap lak. Tp dh kenyang punya pasal...amek sket jer laa. Kang termuntah lak makan byk2. Mmg melampau laa, kan.
Ada orang nak termuntah sebab perut kosong (angin) tak mampu nak beli makanan. Tp kalo muntah sebab terlebih makan ni...eii, buat malukan diri sendiri aje, huhu..
Ok...dh licin. Ayah makan eskrem. Api gas masih tak tutup lagi...kot2 ada yg perut masih ada space nk taruk, hahaha..
Ni peace ke.....tanda bayarannya RM2 ratus lebih ni?? ngee..
Ayahngah kata...ni belanja makan sempena hari jadi angah (baru lepas), hari jadi akiss (bulan lapan) dan hari jadi2 yg lelain jgk ler, hahahahaha.....
Kalo kira cenggini, berbaloi ler, kan....kehkeh...

Fadel ngan Dayah dh penah makan kat sini..
Kali ni dia bawak kitorang lak merasa makan kat sini.
Kat mana tempat pun aku tak tau dh...
Orang dh bawak tu...ikut aje lah.
Tapi situ happening pulak masa tu. Ada grup kereta bukak boot kereta pasang kuat2 speaker kete dorang.
Pastu, dorang pasang pulak bunga api...ntah sambut apa ntah dorang tu pun aku tak tau ler.
TV terpasang pun tak tau orang dlm tv tu cakap apa. Tambah2 pulak...speaker kat restoran tu pasang pulak pelbagai lagu. Telinga ni tak tau nk dengar apa selain dengar sesama sendiri bercakap jer, huhu..
Tgk bil ni...tak sangka pulak along, angah ngan akiss tu dorang masih kira buffet harga budak2 lagi....ha'ah, ek..takde beza apa pun ngan harga orang dewasa. Jd, dorang asing2kan harga tu wat pe?? huhu...baik kira sekali terus, ntah apa2 ntah. Yg aku pun tak terperasan..maklum orang belanja, kehkeh..(diedit lepas tgk komen kak madiha, lalala)
Bayarannya...RM209.30...
Terima kasih laa kat fadel.
Semoga dimurahkan rezeki. Amin.

Nota ALONA:-
~Mmg dh lama tul aku tak gi makan buffet ni. Ni baru buffet steamboat. Kalo buffet masa bulan puasa tu..mcm mana pulak, ye?? Leh makan ke banyak2?? Kalo tak makan banyak2...mcm tak padan jer harganya. Kalo makan byk2 pulak...mcm dh lari jer konsep ibadah bulan Ramadhan tu, kan???

4 comments:

el said...

wow bestnye kak stimbot tu..el pun suka..lau kak suka..kak buat kat rumah beli stimbot cooker tu..pas2 beli bahan2 kat tesco tu ha...mcm2 akk leh mkn hehe

berbaloi lah 200 tu kan mkn mcm2..tupai2 tu kt mn kak...kiut plak nama rstoran tu

❤Kamsiah❤ said...

kalau kita makan,org lain tolong bayarkan..mmg sedap hehe...
akak suka kuah tomyam..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

best betul tu...
nak mkn camni kena perut kosong baru berbaloi byr mahal2.. hihi..
mkn ber7 dua ratus lebih tu.. harganya RM29.90 sorang ke? maknanya dorang bertiga tu kira adults price la tu kan..

Nad MamaZN said...

Senak perut mcm2 nak dimakan
Nak2 plak bila sume pun sedap2 :)