Thursday, February 21, 2013

Yg ni jgk sedap...

Balik dari jengok akiss ari tu...singgah kat Amat Char Kue Teow. Mmg dh dalam laluan kitorang nk balik umah dh ni.
Dulu....kat gerai ni ada char kue teow & kue teow goreng je dlm menu makannya. Tapi skang....sejak dh berpindah kat lokasi baru tak jauh dari lokasi lama tu.....dh aneka menu disediakan. Nasik paprik, nasik goreng paprik, nasik ayam, nasik goreng ayam, nasik itu nasik ini, bihun goreng, mee goreng....mcm2 lah. Tapi bagi aku, walaupun dh ada mcm2 menu lain....tapi char kue teow adalah kepakarannya di sini, hehe..

Tp petang tu...kitorang nk pekena char kue teow aje. Sebab perut tak lapar sangat...tp mintak makan, hahaha. Yelah, sampai umah nanti takyah pikir makan dh. Leh rehat2 dan ngadap komputer, kan..hehe..

Ni la char kue teow spesel....kalo yg biasa takde telur mata kerbau tu. Itu jer bezanya, hehe..
Bg aku....walaupun dh makan char kue teow kat beberapa gerai lain....tp rasa char kue teow sini jgk ler yg terbaek!!!

Nota ALONA:-
~Mesti ada yg lebih sedap cuma kitorang aje yg tak nah gi makan kat situ lagi, kan..kan...hehe...

12 comments:

❤Kamsiah❤ said...

kalau kat kulim ni,akak cuma makan/beli kat char kueteow telur dibasuh ja...mmg telur kat situ dibasuh terlebih dulu...

Gieyana said...

nmpak best! Sy since preggy nih x suka langsung CKT nih..dulu bfore preggy mmg wajib singgah kt sg dua tu time blik kg...:-)

CheNamNam said...

sy tak pernah jumpa lagi char kue teow best kat teluk intang neh kak..sedihhhhh...!!

nak buat sendiri tak pandai plak dan konpom tak menjadik macam kat kedai punya...lagi sedihhhh..

nampak pon dah sedap apatah lagik kalo makan...teringinnnyaaaaaa...kesian saya...hukhukhukk

::NureeN:: said...

meletoppp... perghhhh

Rinna said...

Wahh nampak sedap tuh Na.. menyelerakan laa plak.. :)

Nad MamaZN said...

Apa beza telur mata kerbau ngan telur mata lembu? Heheheheh

Lapo! Nak ckt jugak!

Kesuma Angsana said...

anak2 KA cukup suka char kuey tiaw mcm ni

el said...

fevret char kue teow ni kak lagi basah lagi lah sedap..tang teluq tu xtahan mengoda sugguh

ayu Ismail said...

Akak x brp suka sgt char kue tue..akak suka kue teow goreng mamak je

MulutPayau said...

Aduhhhh lapar pulak tengok ckt tu....mmng menggoda betul...

wantie said...

kalau sedap. haruslah sebar sebarkan.. hehehe

Zura@Iwan said...

sy CKT mmg kureng sket...haihh kak cerita psl mkn nieh...tk thn sy tgk..haha...

#kak..tk slh sy kt taiping Rawang Burger Bakar ada buka cawangan kan? baru aje rasanya...sy tnmpk masa otw nk g rumah MakNdak saya kt Trong ...hehe