Sunday, September 15, 2013

Dah dapat baru...

13.09.2013
JUMAAT

Pagi tu mmg sebok.
Aku basuh baju hari tu...mak aii, banyak pulak wlpn baru 2 hari tak berbasuh utk 2 orang punya pakai, huhu. Nak bilas, sidai bagai...maklum ler mesin basuh separuh oto aje kan.

Lepas tu...dh janji pulak ngan urusan nk gi kaunter KTM utk cari tiket keretapi ke KL. Tp abes....Tiket utk Jumaat malam tu, Sabtu punya trip pun...SOLD OUT. Wahh, ramai skang ni naik keretapi ye?? Ke...sejak harga petrol naik ni?? kehkeh. (Tp tak jugak...hiway tetap sesak masa aku nk ke Penang tadi)...

Balik...singgah umah mak jap.
Balik ke umah aku...berkejar2 utk masak...sambil2 mengemop lantai umah, kuikui. Tak tentu arah dibuatnya.

Kemudian aku keluar nk gi amek along. Mak aii, sesak kat bukit Doremon (Bukit Drummond) menghala ke Taiping.
Sampai kat maktab along kena tunggu pulak lagi. Aduhaii, along pun lambat keluar. Cari beg katanya tak jumpa. Orang dh tersalah ambil....tp bila dh sedar tersalah amek...dia letak jer kat mana2 yg dia suka, mm..

Amek angah kat Lenggong.
Terkejut tgk ada mende2 ni kat tempat parkir asrama tu, huhu.
Rupa2nya locker lama budak2 aspura. Letak kat situ dulu sebelum dijual kat tempat besi buruk tu kot.
Bermakna...angah dh dpt locker yg baru. Alhamdulillah.
Mmg masa hari pendaftaran angah awal tahun hari tu...staff ofis dorang ada bagitau..."jgn terkejut tgk locker, katil, tilam budak2 aspura. Maktab dh oder baru tp tak sampai lagi".
Sebelum ni dh dpt tilam baru. Kali ni dh dpt locker baru...Alhamdulillah. Sebenarnya, mende2 cenggini leh bagi semangat jgk kat budak2 utk lebih bersemangat menjalani kehidupan sehari-harian kat asrama, kan.

Lantai aspura di tingkat paling bawah tu..siap pasang tile lagi baru2 ni. Bukan main, huhu. Cuma bila dh pasang tile ni...dorang kena bukak kasut laa bila nk masuk dalam bangunan tu sebelum masuk dorm, huhu...
Locker budak2 ni mmg banyak ler yg bercontengnya. Kalo aku nak snap satu persatu...jenoh. Kelakar2 pulak nengoknya. Mcm dlm gambar kat atas....siap letak formula lagi, hehe..
Ni pulak locker2 yg pihak berkenaan dh lipat dan kepek2kan. Senang nk diletak dlm lori, kan. Nak jual kat kedai besi buruk ler tu, kot. Abes tu...nak buat apa lagi?? Dh nazak sgt locker2 dorang ni, huhu.
Seperti biasa...Akiss, abah dia yg pi amek kat asrama.
Jadinya, umah aku lebih berseri ngan adanya dorang hujung minggu ni.....SENYUM...

Nota ALONA:-
~Aktiviti hari Sabtu...menggunakan tiket2 waterpark dan ecopark yg telah dibeli sejak ujung Mei ari tu dan malam ni mata dah kuyu wat entry ni, huhu...

5 comments:

❤Kamsiah❤ said...

haha..kelakarnya tgk..bagus jugak tu...sennag nak ingat sebarang formula bila dok baca tiap kali buka/tutup locker..

wantie said...

wah..formula pun penuh locker tu kak. dasyatttttt..mata asyik pandang pelajaran je la bebudak ni kan.
patutla pandai

Zura@Iwan said...

tu dia locker dorang..ishhh2...

kalau kt U tak cenggitu ha locker..di jaga elok..haha

Kesuma Angsana said...

seronok bila bersama anak2 yer !

Kesuma Angsana said...

seronok bila bersama anak2 yer !