Monday, September 16, 2013

Makan lagi..

14.09.2013
SABTU

Malam tu aku gi pasar malam ngan along.
Tujuan utama nak beli manggis dan rambutan. Nak makan ngan anak2 aku ni. Dh beli manggis petang tu 2 kilo tak cukup, huhu. Kitorang semua mmg hantu buah. Tp ibu dorang ni lagi lebih2 sebenarnya, kehkeh..

Beli jugak potato spring, ayam percik sorang secucuk utk anak2.
Aku ngan abg makan roti pita ayam aje.
Petang tu sebenarnya dh makan nasik ayam. Tu yg malam kengkonon makan mcm tu aje.

Tapi abg rajin jgk malam tu. Tolong buatkan murtabak megi. Dibantu oleh akiss.
Jadi, bila dh siap...kerat ler 4. Anak2 amek sorang sepotong. Aku ngan abg kongsi pulak ngan sepotong yg tinggal tu.
Ni laa murtabak megi yg dibuat oleh cik abg aku...
Abg buat murtabak megi ni guna pemanggang ajaib yg baru tu. Kiranya, abg ler yg merasmikan dulu mende tu, hehe..

Cuti ujung minggu 3 hari kali ni.............aku tgk ramai jgk yg amek peluang gi bercuti ke luar negara  ye. Kawan2 aku ada yg gi Bandung, gi Hanoii, gi Hatyai...
Yg bercuti kat dalam negeri lagi laa ramaiii. Eh, yg balik kampung pun ramaiii.

Nota ALONA:-
~Aku cuti 3 hari ni....mcm2 hal dipenuhi. Alhamdulillah, segalanya berjalan sebaik-baiknya.

7 comments:

mamawana said...

Lama x buat murtabak megi ni... sdap eh

syue wana said...

huhu..bulan puasa aritu try juga.
best..ikut pada siapa yng buat.
kongsi ilmu dan cerita menarik.
jom singgah
www.freevitamin.my

tifa anvar said...

Dh lame perap resepi murtabak maggi nie. X buat2 lg

wantie said...

tak pernah try lagi ni. nampak mcm best jerk

Zura@Iwan said...

pandai abg fazil buat murtabak maggie noh..

sy cuti g knuri + blk kg..hehe

el said...

el x kemana2 pun 3hari cuti tu
dok umah je..sbb en. hb kerja..huhu

rajin en. abg akk masak :)

Kesuma Angsana said...

mmg sedapkan sesekali bermurtabak meggi ni