Thursday, September 26, 2013

Ke Ipoh jap...

22.09.2013
AHAD

Ahad hari tu...gi Ipoh.
Tp ikut Batu Kurau-Kg. Masjid-Lenggong.
Sebab nak singgah jengok angah kejap. Nak bagi sandal lain sbb sandal yg dia gunakan kat hostel tu dh putus. Katanya dh taruk stepler...dh taruk jarum peniti...tak boleh jugak.

Kejap jer pun jumpa angah. Dalam 15 minit jer kot.
Terus gi Ipoh. Dh bayar tol...singgah Zuhur kat hentian sebelah tol tu.

Kitorang tak pi jauh2 pun....setakat kat kawasan Mydin Meru, Ipoh aje.
Nak gi kat kedai aksesori kamera milik orang Melayu ni...kitorang baru jer tau, hehe. Padahal dorang dh beroperasi 2 tahun dh kedai tu. Katanya sebelum Mydin bukak lagi dorang dh berniaga kat situ...
Ni beli mende ni......abg kata dh lama dh abg cari mende ni.
Seronok leh online guna wifi kedai ni....
Ok gak kedai ni...banyak jgk barang2 dia.
Lepas2 tu singgah Mydin jap. Tapi tak naik atas pun. Kat bawah aje. Beli roti panas2 baru keluar oven....pi kedai mamak oder air. Dok situ lepak2 makan roti panas tadi, hehe..
Roti yg beli di Mamam Bakery...kat Mydin Meru, Ipoh. Kalo pi sini...mesti beli roti dorang. Baru keluar oven...ramai dh tunggu pekerjanya potong2 roti bun ni. Sedap, lembut dan gebu!!
Abg cicah roti ngan teh tarik dari My Nasi Kandar. Abg kata teh tariknya sedap. Tak manis sgt...
Dari situ terus jer balik Taiping....Ikut Sungai Siput.

Nota ALONA:-
~Aku jugakkk.....

4 comments:

wantie said...

ooo.. gi beli gajet upernya. apa yg aku jugakkk tu kak.



Gieyana said...

Murah ka mahal kt sini sis compare dgn kt penang tu? Nnt da budget no gk upgrade kamera..:)

Gieyana said...

Nak juga upgrade..

tifa anvar said...

Mamam bakery, dngr name pn trliur nk mamam