Monday, November 4, 2013

Ayah...59, Pahang juara!!!!

04.11.2013
ISNIN

Hari ni adalah hari terakhir dalam bulan terakhir tahun 1434H sebelum masuk tahun baru 1435H.....
Hari ni jugak adalah hari ulangtahun kelahiran ayahku yg tersayang...
Ayah ketika mai Tepen pd 27/10 ari tu....
Alhamdulillah...dh 59 usia ayah.
Sebagai anak...dh tentulah aku mendoakan semuanya yg terbaik utk ayah. Tambah2 ayah skang ni dok sengsorang...dan kekadang ditemani Ikmal kat umah tu.

Pahang menang Piala Malaysia malam tadi boleh laa dikira sebagai hadiah ayah jugak, hehe...
Eh, citer pasal Pahang menang ni...seperti yg aku dh apdet kat status fesbuk malam td...ia adalah benar. Lama tul nak menanti Pahang jadi juara lagi ni.

1992 dulu...Pahang juara Piala Malaysia ketika umur aku 17 tahun.
2013 skang...Pahang juara lagi. Masa ni anak sulung aku pulak umur 17 tahun. Harapnya, tahun depan angah pulak 17 tahun....Pahang leh juara lagi, hihi..
 
Dulu 1992...Dollah Salleh ngan Zainal Abidin Hassan adalah antara player yg membantu Pahang juara. Skang dorang membantu Pahang jadi juara tapi sebagai jurulatih dan pengurus pasukan pulak.
Bawak balik piala ke Pahang...tahun depan bawak lagi, ye....**Gambar kredit pada thr fm gegar.
Sebenarnya, masa siaran langsung malam tadi....aku bukan tgk sangat pun perlawanan ni...aku risau darah ni mendidih aje kalo Pahang tak masukkan gol utk kemenangan, kehkeh.. Kebetulan kat ch 132 Super Spontan akhir ada ulangan. Aku pun mmg tak tengok masa final super spontan Jumaat ari tu sebab gi main boling. Tu yg malam tadi lebih selesa dok layan ch 132 jer...gelak kan penawar stress, hehe..
Tapi...setiap kali ch 132 iklan aku akan tukar tengok perlawanan akhir Piala Malaysia pulak. TERkebetulan pulak masa aku tukar chanel 101 tu....bola tengah passing..passing..hantaran lintang...lambung...dan dapat kat tandukan Mathias Conti...GOLLLLLL!!!! yeay, Pahang gol!!! Tahniah buat negeri Pahang...negeri kelahiran aku & tempat aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang.


Alhamdulillah, dapat jugak aku tengok gol tu masuk secara langsung walaupun cuma di kaca tv, hehe..

Nota ALONA:-
~Aku ada misi khas lagi utk ayah. Harapnya kali ni berjaya laa. Doakan... :)

4 comments:

tifa anvar said...

Saspen je bc bc nota akhir tu. Walau apepn misi tu smga berjaya

Zura@Iwan said...

semua tu kebetulan kan kak...
hrp2 Pahang menang lagi la ye thn dpn Angah plak 17..hehe

Selamat Ulangtahun Kelahiran Pakcik..

#ayah kak mcm pak mertua zura la..keseorangan, tp pak mertua zura masih ada adik ipar yg bgsu kt umah tu.

el said...

xtgk pun bola semalam
cuti ni el byk terbunkang lam bilik hahaha

apa misi ayah kak tu

wantie said...

hahaha... mula tu hubby cakap lagu yg peminat pahang nyanyi mcm lagu nak tido je. Pas tu dengar kelantan wat lagu versi kelantan hindustan tu rasa best sangat.

Masa duk tengah lawan tu, tetiba nampak muka mat Yo. teringat bini mat Yo.

Last pahang jaring gol. hubby jerit sampai lompat. keluar satu sound cam na ntah. terus Aleesya cakap papa kentut. kahhhhhhhhhh

ada ka patut bunyi berdehem si papa di samakan dengan bunyi kentut.kikikikik