Tuesday, November 26, 2013

Ayahku ke Singapura...

Takde citer apa pun. Saja jer nak simpan kat sini. Sebab ni laa kali pertama ayah ke Singapura, kan..hihi.
Ayah pi buat passport kat Raub. Bentong takde pejabat berkaitan. Ntah apa2....Daerah yg dh naik taraf jadi kawasan perbandaran tp byk mende takde pun kat situ. Apa2 hal...kena gi Raub, tak pun Temerloh!!
Pagi semalam 25/11/2013, ISNIN.....ayah gi Singapura ngan Ikmal & Hj Rahim.
Naik bas ekspress aje dari Pudu Sentral (puduraya laa tu, hehe).
**Err...perkataan PUDU tu datang dari mana, ye?? ngee...
Mereka semua bermalam di rumah Haji Jalil...(nama serupa ayah aku ni, ngee..)
Rumahnya di area Woodland...
Gambar dh nak balik ni rasanya....
Mgkn ini kawasan rumah yg ayah pegi tu...
Hehe...gambar2 ni ehsan dari Ikmal. Tu yg ada perkataan 'mungkin' tu, hihi.
Kat sana ayah takde gi jenjalan mana2 pun....mmg tuju gi umah sahabat ni aje.
Takpe ye, ayah. Lain kali ada rezeki kitorang bawak ayah jenjalan kat sana pulak. Tapi bermalam kat JB aje laa, ye...InsyaAllah.
Minum2 dulu sebelum ayah bertolak balik meninggalkan bumi Temasik. Turut berada dalam gambar adalah Tuan Haji.
Tak lama pun ayah gi sana. Tak sampai 24 jam pun berada tanah Temasik tu. Malam tadi baru sampai sana. Malam ni dh sampai KL, hehe..

Nota ALONA:-
~Semoga ayah sihat dan bahagia dengan hari2 yg dilalui.....

4 comments:

Zura@Iwan said...

ayah kak ada shbt kt sn ek?
bila nk smpi spore ni..

stay kt JB bleh la..
nnti lah plan..

wantie said...

tu la kan lebih untung stay kat JB then pergi singapore. jimat sket.

lambat lagi le kot T nak jejak kaki ke sana. ngeee..

Moga ayah akak sihat selalu.

Kesuma Angsana said...

rajin juga ayah alona g jalan2 ni yer !

tifa anvar said...

Cita2 sya buat mase nie atau blh d katakan azam tahun 2014 adalah mnjejak kaki ke johor. Hehehe.... Smga Allah kabulkan doa sya