Saturday, November 30, 2013

Yg kecik...yg besar...

Nampak kan gambar pam tayar kat bawah ni..
Yg besar tu mmg dh lama dok beli....tp asek tak tahan jer getah saluran angin dia. Asek nak putus aje penyambung dia kat bawah tu. Dh berapa kali tukar pun tak kira dh. Ari tu baru aje tukar. Guna pun cuma sekali dua aje. Bila nak guna lagi....tengok2 dh putus lagi. Tu ada laa yg nak tuduh2 sape yg buat mcm tu, huhu. Tp mmg kali ni...takde sape pun nak kepak2, belit2 atau apa2 laa sampai mende tu nak putus pulak, kan. Dh mmg getah saluran tu jenis tak tahan. Beli kat TESCO pun mcm tu....beli yg mahal sket kat kedai basikal ari tu pun sama jugak!!!
Kecik dan besar..
Tapi mujur laa ada pam tayar kecik comey yg kitorang beli sebagai persediaan masa nak bawak balik ke Taiping motor along yg diberi oleh arwah wan dia beberapa bulan lepas.
Tak penah guna lagi pam ni sejak dibeli. Tp disebabkan perlu guna...maka abang pun guna. Mula2 abang pandang rendah kat pam tayar ni. Abg ingat lambat nk penuh angin dlm tayar yg dh pancit (pastu nak bawak tukar tiub baru kat kedai)....tapi bila dh guna...rupa2nya dia lagi hebat dari pam tayar yg besar tu, tau!!!!!
Kejap aje angin dh penoh kat tayar yg pancit tu. Baru berapa kali tekan angin aje!!!

Jadi, moral of the story....jangan ingat yg kecik ni takde power, ye!!! huhu...wink..wink..

Nota ALONA:-
~Tu jer pun nak citer...kahhhh..

5 comments:

Kesuma Angsana said...

hehehe hebat cerita pam pun leh jd satu n3 yg menarik ye alona

attyfir said...

pam ,kat umah aty,
ntah mana ler firdaus letak .
puas cari aritu tak jumpa :)

Zura@Iwan said...

kecil2 cili api tu..hehe

tifa anvar said...

Lebih suka pam jenis nie dr pam yg jenis lagi satu tu

wantie said...

teringat lagi, dodulu masa sekolah beli pam cenggini. bila pam mesti tekan nagnperut sekali.

pas tu habis baju sekolah hitam kena minyak pelincir pam tu