Tuesday, January 21, 2014

Alza baru

Alza baru dh keluar.
Banyak jugak pembaharuan dlm alza baru ni berbanding ngan alza lama.
Harga pun dh murah lagi, huhu.
Gambar kredit dari website rasmi perodua..
Seat belakang pun dh leh lipat sebelah kalo nak taruk barang. Sebelah lagi leh laa buat utk duduk. Tak mcm alza skang...nak taruk barang kena turunkan semua.

Aku pun tak pi tengok lagi alza baru ni kat showroom. Abang ada laa saja2 ajak pi tengok tapi aku rasa tak perlu laa kot. Nanti geram lak gatai nak menukar nanti, hehe. Takkan lak nak pi tukar alza lama ganti ngan alza baru ni, gila apa?? Kalo tukar dari alza lama tu ke alphard ke...ok la jugak. Ni nak tukar ke kenderaan yg sama...cuma model yg baru aje. Mcm tak berbaloi aje nak tambah hutang balik. Dah sedap2 lagi 5 tahun jer tinggal hutang...

Takpe laa...bagi aku...alza yg kitorang dok guna ni pun dh best sangat dah. Selesa pun selesa. Sesuai sangat laa ngan keperluan keluarga kitorang. Tak penah wat hal tak elok lagi. Mmg tak penah terlintas nak tukar kete baru dh. Minyak jimat, bateri pun alza ni tak ganas guna. 4 tahun tahan woo. Sampai Krabi tu. Mgkn laa bateri tu pun bateri jenama bagus...tp yg aku nak citer ni...alza yg kitorang guna ni tak penah wat hal. Naper sebok tuan dia nak tukar2 kereta lain?? Tak reti bersyukur ke??....

Kitorang nak ajar anak2...nanti dorang dh bekerjaya sendiri nanti...jgn laa gila nak tukar kereta tu...kereta ni. Buat pening mikir bulan2 nak bayar hutang aje. Harga kereta ni makin hari makin susut nilai. Kalo ada duit...melabur pada bidang hartanah. Beli rumah...pastu wat sewa ke, kan. 

Nota ALONA:-
~Jgn biarkan diri anda diselubungiiii....HUTANGGGG!! (hai, laa anak...belajar laa bagus2 ye. Kalo dapat pointer bagus...takde laa teruk nak bayar kesuluruhan hutang belajar tu).

3 comments:

Nad MamaZN said...

Cun gak alza baru ni

Zura@Iwan said...

tu arr kak
berkenan sy alza ni..
gtaw iwan cm nk jek!
dia kata jenuh dua keta nk jaga maintenance..huhu
tk per la..bersyukur dgn apa yg ada kan..

wantie said...

kalau gi tengok showroom keta ni boleh cair hati kita kak. tu yang kekadang jeling je..malas nak masuk usik usik.

bab hutang tu la