Wednesday, January 29, 2014

Nama dia Ommey...

29.01.2014
RABU

Alhamdulillah, rezeki nak dapat sekor baby meow yg comel. Dah lama dah kitorang tak bela kucing bulu gebu2 ni. Dulu ada sekor...Tomei tapi hilang pulak, uwaa....
Lepas tu ada sekor lagi..nama dia Penyu...atau singkatan Nyu. Angah yg bagi nama tu sebab masa dia kecik2...tak larat nak berjalan, huhu. Tapi dia jahat pulak. Suka geledah sampah dan pancut merata2 kat luar umah tu.
Lepas2 tu kitorang bela kucing biasa2 aje. Tp tetap comel bagi kitorang, hehe..

Hari tu pi Selayang Baru dapat 2 ekor anak kucing. Tp masih belum sihat betul2 matanya.
Tak sangka balik dari KL ari tu...bila kak Zurina tayang gambar anak bongsu dia ngan baby kucing mcm beruang koala comelnya...aku bg komen. Tak lama tu kak Zurina tag gambar 5 ekor anak kucing gebu2 kat fb. Terus aku komen mintak bagi sekor. Tak sangka...walaupun dari 5 ekor tu 3 ekor dh ada yg booking...tetap ada 2 ekor lagi yg masih 'free'. Tp sekor lagi dh ada kawan lain yg turut booking sama, hoho.

Comey2 kan semuanya?? yg cekelet paling dekat ni...kak zurina lah yg amek dulu dah dia punya, kan..hihi.. Yg celoreng terbaring kepala ke atas tu...yg aku pilih tadi. Yg celoreng pandang ke arah sana tu...anak kawan kak zurina dh booking. Ada 2 lagi...yg itam tu (jantan) dan yg sekor lg kaler putih dan itam tp kepala dia kaler cekelet itam tu. Mmg rare kan yg tu. Tengok mcm dia guna badan baby meow yg lain jer, hoho.. (kredit gambar ni kat fb kak zurina)
Pagi tadi...kak Zurina kata leh amek baby meow kat umah dia, yeay!!!
Aku pun wassap abang. Abang tanya, berapa ekor nak bela ni?? Kat umah dh ada Vivie dan Togey...baru tambah lagi 2 ekor kecik.
Tapi bagi aku...rugi laa kalo tak amek baby meow yg terbaru ni. Bela jgk ler, kan. Kalo nak beli berapa ratus tu, hoho. Akhirnya, pi umah kak Zurina. Leh pilih antara 2 ekor yg tinggal. Sebenarnya 2-2 comel tapi dh alang2 boleh pilih...baik kitorang amek yg paling comel di mata kitorang. Kak Zurina pun cadangkan amek yg ni, hihi.

Bawak balik umah dalam kereta...baik betul dia dok kat riba aku. Alahaii, tingat tul kat Tomei.
Dalam kereta terus aku cakap kat abang...yg ni aku nak bagikan nama. Aku bagi nama dia Ommeyyyyyy. Sebab mmg comey sangat tau. Hahaha....teruja.

Kat umah...tau nak main aje. Susah nak tangkap gambar.
Yg syok...dia pandai main. Seronok tul..
Mata terkejut tengok flash...hehe..
Bersihkan kaki, hehe..
Suka dok atas kusi aku ni...
Jantina dh tentu laa betina...sbb ada 3 kaler, kan..
Semoga panjang laa usia Ommey ni. Dan kena jaga elok2..takmo laa orang curi2 pulak.
Kak Zurina pun citer...kucing2 dia mmg akan lepas jgk petang2. Takkan nak berkurung aje. Tapi leh jugak hilang orang amek. Maklum ler...umah dia lagi laa taman perumahan.

Kepada kak Zurina...terima kasih banyak2. Semoga dimurahkan rezeki.

Nota ALONA:-
~Ok laa jugak kan...citer pasal baby kucing, hoho..

10 comments:

tifa anvar said...

memang omey lah tucing ni sis. Muka cm muka tupai. Cantik bulu dia

BUNDA said...

Memang ommey pun...

mamawana said...

Memang ommey... :-)

Kesuma Angsana said...

mmg comey2 even KA penakut kucing sikit hehehe

Fiza Rahman said...

Comelnyaaaa. Suka tgk kucing.

Zura@Iwan said...

mmg comey la kak..
geram plak sy tgk..
alhamdulillah rezeki kak nk dpt ank kucing ..free lg tu..

❤Kamsiah❤ said...

pandai pulak depa berposing hehe..nampak jelas bulunya yg gebu tu

aTieYusof Family said...

comellnya kucing.. colour nya pun cantik..
Salam kenal..follow sni #323 :)

Nad MamaZN said...

nape comel sgt!!!!! tapi saya takut pegang kucing, hahaaha! =p

wantie said...

Wow..gebu gebasnya...geram tengok