Sunday, January 5, 2014

Jogging cari stamina...

05.01.2014
AHAD

Pagi tu keluar gi jogging ke Bukit Larut.
Ngan mak, kak idah dan anaknya filzah jugak.
Kitorang gi jogging ni nk bagi keluar peluh2 yg bertoksin bertoksid...huhu. Nak cari stamina nak buat keje2 seharian ni. Umur makin lama makin tua...kan..

Abg ngan along jogging ikut short cut pondok 2. Yg lain ikut jalan jip aje, hihi..
Cuma bila abang dh sampai kat pondok 2...turun semula ikut jalan jip ler. Tu yg leh jumpa kitorang yg lain tu, hehe..
Kat selekoh 'maklong'....selekoh yg mak mentua aku gelarkan, hihi..
Kalo korang sampai sini...bermakna..dh jogging 2km dh dari kaki bukit. Kalo turun...lagi 2km nak sampai ke kaki bukit larut, hahahaha..
Sempat bergambar kat sini...along sedang pumping.
Menonggek jer hero sekor ni. Gebu jer nampak bulu dia, hoho..
Best kat sini...kat air2 terjun yg mengalir di selekoh2 tu..kita leh buat basuh muka dan percikkan ke mata sampai pedih dgn bismillah dan berselawat. Nak bagi segar sket mata tu...ngee
Hepi...nak turun dh.
Singgah kedai basikal.............beli durian, hahaha.
Opss, ni pulak gambar anak sedara sebelah suami aku ni...masing2 baru masuk alam persekolahan yg baru. Sorang tingkatan 1....sorang lagi tahun 1. Dua2 sekolah petang.
Alhamdulillah, anak dara aku dh dewasa hari ni. Dia sms bagitau. Aku dulu waktu cuti sekolah dh nak masuk tingkatan 2. Anak dara aku lambat sket jer dari aku...dh masuk tingkatan 2. Takpe laa...aku pun dh sediakan kat dia barang yg perlu digunakan jika terjadi perkara ni kat asrama sana. Dan kawan2 dia ramai yg dh dewasa terlebih dulu. Leh ler rujuk jugak pada rakan2 sebaya, kan...

Nota ALONA:-
~Esok dah mula sebok nak urus hal along. Semoga dipermudahkan.

5 comments:

Nad MamaZN said...

tahniah akiss, hihi

tahniah gak kat along!

wah, menariks ni, kedai beskal tp jual durian, hihihi :)

wantie said...

Tahniah Akiss.. rasanya lambat sikit dia noh. majority bebudak sekarang ni awal je kan..

haish..asyik tengok akak je bermandikan peluh. T ni bila la kan. sempat berpeluh dalam rumah je lah.

attyfir said...

nasib akiss dah ready ..aty dulu pun lmbt .. aty dtg pertengahan dah ting 2

ayu Ismail said...

Dah dewasa akiss...along further study kat mana ya..

Zura@Iwan said...

bestnya mandi peluh..
now kalau jogging tk leh sgt..
sbb kena monitor irfan..hehe..
dia bsr sket bleh la ajak lg berjogging..hehe..