Saturday, January 25, 2014

Jumaat punya cerita..

24.01.2014
JUMAAT

Pagi tu abang nak pi keje. Dh hidupkan enjin motor. Tengok2 tayar belakang dh pancit, mm..
Maka, abang pun matikan enjin dan amek kunci motor along. Nak pi keje guna motor along pulak. Motor abang tu...abang soh aku mintak tolong along yg hantar gi kedai tukar tiub.

Tapi...aku pun sebenarnya mmg nak guna motor pun hari tu. Leceh nak naik kereta dgn mcm2 urusan ni. Maka, aku ler yg bawak motor abang gi kedai Warita utk tukar tiub. RM9 kena.
Kat kedai motor Warita...dh makin maju dh kedai ni. Kitorang mula gi kedai dia sejak mula2 bukak bertahun2 dulu. Cina muda lagi...
Dh selesai tu...leh ler aku meneruskan urusan2 yg lain pulak.
Alhamdulillah laa...sempat jgk aku masak sempoi2 utk makan tengahari, packing baju nak balik Bentong dan pi KL petang tu.

Nota ALONA:-
~Susah jgk tayar motor guna tiub ni. Senang sangat 'cedera'...huhu. Pengalaman guna motor along yg tayarnya tanpa tiub tu...mmg berbaloi. Dh dekat setahun dh...alhamdulillah, takde masalah lagi.

1 comment:

Zura@Iwan said...

zura bab motor ni tk reti..haha, sbb tk pandai naik motor..bonceng reti..kahhh

bab keta pon tukar2 tayar ni lagi la..tk taw pon..teruk tul

tp iwan penah la pengalaman tolak motor..sbb motor tk leh start, tiba2 bhenti kt jln..adeiii...