Tuesday, January 14, 2014

Makanan oh makanan..

Salam Maulidur Rasul semua...

Aku dok tengok ada fren yg share resepi lidang kucing kalerful ni kat fesbuk.
Mcm renyah jgk nak buat. Pastu nampak ada fren yg juga seorang bakers ni buat jual. Aku pun oder kat dia. Sebab tingin gak nak rasa. Adakah mcm kuih lidah kucing yg bergula seperti biasa tu. Kalo yg tu aku suka...lebih suka kalo yg takde taburan gula tu (beli yg gula diasingkan dlm plastik lain. Kalo nak gula baru kita taburkan). Ok, aku pun oder...sebekas 50 keping..RM23.
Inilah dia rupanya mende tu. Sekali pandang mcm warna burung kakak tua....mama dobi...mama dobi...huhu..
Tapi...bila dh rasa...alahai, jauh sangat ngan rasa kuih lidah kucing seperti kebiasaan tu.
Rasa cookies aje.. Cookies kosong tetapi ada rasa dari bahan2 pewarna tu. Manissss pulak tu. Yg tu lagi aku tak leh nak tahan.
Maka, takde ler mendapat sambutan pun kat rumah aku ni. Mujur ler jugak Ahad petang aritu ada yg datang umah lepak2...luak ler jugak bekas tu sebab tinggal jgk ler beberapa keping. Lega aku tengok, huhu.

Jadi, bila dh tau rasanya ni...takmo ler aku oder lagi walaupun utk kuih raya. Kalo nak buat tu.....lagi laa jauh sekali. Bkn sebab member tu buat tak sedap...(kalo dia buat kek, durian crepe hape semua tu sedap2)..tp rasa kuih ni yg aku tak berapa gemar laa. Bagi aku kuih ni indah rupa dari rasa...

Owh ye...makanan snek kat bawah ni mmg sedap.
Ada seseorang bagi kat aku...siap pos lagi, huhu. Tocey...tocey...terima kasih sangat2.
Dh laa tu..makanan berkhasiat pulak tu, kan...
Kalo senang cari stok ni...kan best.

Nota ALONA:-
~Skang ni mmg kena kurangkan makan. Dah tua2 ni kena lebih dalam penjagaan kesihatan, kata abang...huhu...

7 comments:

Kamsiah yusoff said...

anak akka buat,dia kurangkan gula dari resepi asal..so mnais2 buah ja rasanya..bg akak,rasanya mcm semperit ja..biasa2 ja...sekali ja buat..pastu tak mau dah hehe..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

indah kabar dr rupa ye kak..
tu la kan...manis ni tk brapa elok sgt amal...

Salam maulidur rasul...

Kamsiah yusoff said...

nuff ada masalah ke sejak th baru ni...??

wantie said...

welcome kak... alhamdulillah kak, semalam el, nureen, gie dan zura datang rumah. T ada bagi dorang merasa. cuma si Zura je datang lambat tak sempat merasa.

T nak try pi tanya kedai borong kat belakang rumah tu mana tau kekalau dia boleh orderkan untuk T. that day pergi tengok dia cakap yang jenis brown coklat dalam kotak.

tapi kena beli borong le kan. Bos T pun dok mintak ni. adei... healty food wajib share. tul tak?

mm.. T ni kalau manis memang tak dapat nak makan.even tak de kencing manis pun.

el said...

pengasuh el ada wat sekut ni kak
anak2 el suka sgt
tp bila el rasa..mmg not my taste lah..mmg pun xde rasa lgsg n manis..el sekut2 mcm ni mmg x makan..lg2 manis2..huhu

oat yg wantie kasi tu
el dah bedal smlm kat umah dia haha
smpaikan anak2 el pun bedal..depa pun suka..pesan gak kat budak2 tu..jgn perabis..ni org punya hahaha

Rinna said...

Nampak cam menarik.. kalau manis..saya pun tak suka sgt makannya..

attyfir said...

dulu aty ingat..rajin gak aty buat lidah kucing sendiri..lor ni ..lama dah tak buat..