Wednesday, October 9, 2013

BANDUNG - Pagi sebelum check out

22.05.2013
RABU

Selamat pagi Bandung....
Pagi terakhir berada di bumi Bandung sebelum penerbangan pulang ke tanahair tercinta kul 7 petang nanti.
Dh siap2 barang...eh, tgk jam masih awal utk gi sarapan pagi di cafe hotel, hehe. Jadi, kitorang layan tv dulu. Kat sana pun ada jgk rancangan bual bicara pagi2 mcm Selamat Pagi Malaysia dan Malaysia Hari Ini tu.
Hehe....sesekali bergambar perasan mcm ni, kan.. :p .
Dua gambar kat atas tu diambil kat luar pintu sliding bilik kitorang. Kalo bukak pintu tu leh ler nampak ruang mcm ni..ada kolam kecil dan anak ikan karp. Bukak pintu pun bkn leh pi mana...bukak pintu nampak dinding aje, hihi. Kalo dongak atas leh laa nampak balkoni bilik hotel kat atas2 tu.

Hari tu...kitorang sarapan dulu. Kawan2 yg lain masih berkemas rupa2nya. Maklum ler...dorang mmg banyak membeli. Dah sarapan...aku ngan abang melintas jalan dulu...gi Kartika Sari.
Sini laa Rumah Zakat yg aku ngan abg gi pagi semalam. Sebelahnya ada FO khas utk lelaki...THE MAN...tapi tak masuk pun sebab dorang tak bukak lagi. Maklum ler masih awal lagi.
Dah sampai Kartika Sari...tak tau nak beli apa. Hentam kromo aje laa, huhu. Yg aku tau pisang bollen yg masih panas2 lagi.
Pelbagai jenis kek yg menarik jugak dijual di situ...
Beli dan bayar....tunggu dorang pek dalam kotak sbb nak bawak naik kapalterbang, kan..
Depan Kartika Sari...salah satu cawangannya kat Bandung ni terletak di jalan yg sama tempat penginapan kitorang kat sana..
Balik dari sana...tengok van dh takde. Reza bawak yg lelain pi bank. Hari tu adalah hari gaji utk staff amassurance (zety, idah, ina dan kak siti). Jadi, ada yg nak kuarkan sket duit gaji utk membeli-belah di hari terakhir di bumi Bandung sebelum balik KL, huhu.

Aku ngan abang nak ronda tengok FO yg bersebelahan ngan hotel ni...tp dorang baru jer bukak kedai. Takkan baru bukak dh nak masuk kan. Dorang mesti nak sapu2 dulu, kemas2 baru leh masuk..
Ni laa FO yg bersebelahan betul ngan hotel The Plais
Ber'wifi'.....
Ni posmen kat Bandung. Kaler oren gitu, kan....hihi
Tak lama lepas tu dorang pun sampai. Reza bagi penimbang berat badan kat aku. Eh, bukan soh timbang berat badan...tapi utk timbang berat beg, hihi. Sebab malam semalam....aku yg soh dia bawak penimbang tu kalo dia ada, ngee.
Maka aku ngan abang pun pi masuk bilik..nak timbang beg kitorang. Lega aihh....banyak lagi leh taruk ni, hehe. Aku beli luggage Air Asia 35kg. Tapi masih byk kilogram leh diisi....


Nota ALONA:-
~Kalo dh citer....biar citer sampai abes, hehe..

2 comments:

Ena's Stories said...

wahhh jauh makan angin kak...ke bandung gitu! mesti byk soping ni kan..

tifa anvar said...

Meleleh tngk kek itu.