Tuesday, October 1, 2013

Bandung - Rumah Mode

sambung lagi setelah sekian lama tersangkut2...hehe..

20.05.2013
ISNIN

Dari Restoran Sapu Lidi...kitorang terus menghala ke Rumah Mode.
Tapi dalam perjalanan...sempat aku singgah di....
Bank bii nk kuar sket duit IDR :p. Kan aku dh kol maybank service centre, KL tadi...huhu..
Kemudian...dalam perjalanan nak ke Rumah Mode tu dorang nak singgah pulak kat FO Polo Ralph Lauren. Aku pun sebok masuk jugak...tengok2.
Kalo tgk kawan2 tu...mm, beriya2 memilih2. Aku ngan abg cuma cool aje, hehe.
Idah sedang memilih...
Tak lama pun kat situ. Dorang membeli pun tak banyak ler sebab masing2 nk simpan utk membeli di Rumah Mode nanti. Tp ada jgk ler yg lekat....beli t-shirt, ada yg beli beg tangan.

Dh sampai situ...aku ngan abang dok luar dulu. Main2 ikan...
Tak mo terus masuk terkam...terkejut nanti, hehe..
Jinak2 ikan kat sini. Mgkn sbb dh biasa ngan orang. Seronok leh pegang2...manja pulak. Kalo kucing tu mau berguling2 tu, hihi..
Kemudian...baru masuk kat dalam. Rileks2 kat dlm pulak. Kat luar main ngan ikan karp....kat dalam main ngan cermin, hehe..
Ok...baru leh pusing2 tengok apa yg berkenan...
Susah jugak nak jumpa apa yg berkenan...Ntah laa, mgkn citarasa aku ni biasa2 aje kot. Bkn utk barang2 branded mcm ni.
Kat situ....mmg aku ngan abang tak beli apa pun. Ada yg berkenan tp takde saiz pulak. Jadi, tak yah beli. Dh pusing sana...masuk situ...keluar tang sini...tak reti pulak aku nak membeli. Orang ramai. Mcm rimas jer. Jadi, aku ngan abang pun keluar. Pi pulak masuk FO henbeg ngan kasut kat belah depan tu. Alahaii, lagi tak best....henbeg utk orang bekerjaya boleh laa.
Keluar balik...dgr azan Asar sayup2. Kitorang berdua pun gi musola sbb kitorang mmg tak wat jamak pun. Kat Rumah Mode tu...musola wanita kat bawah. Utk lelaki kat tingkat atas.
Lepaks kat salah satu lanskap dorang..
Jinak tul ikan2 ni.....tetiba tingat kucing kitorang kat umah, huhu..
Baik jer...leh usik2 mcm ni..
Pi tandas dorang. Alahaiii...mmg tandas bersih. Kita keluar jer...terus ada pekerja pi mop lantai tandas yg kita guna tu. Tp tu laa...design bilik2 tandas tu. Orang sebelah kalo nak buat dajal...leh jer nak ngintai kita dari arah belakang. Sebab dinding antara bilik2 tandas ni dorang saja tak buat sampai belakang.
Kat belakang tu ada pulak satu ruang terbuka yg lantainya dorang letak batu2 lanskap putih tu dan dibina satu dinding tembok tinggi dada aku ni di tengah2 ruang. Kalo orang gemok mcm aku ni mmg tak lepas laa nk keluar ikut situ. Tp kalo jenis kurus melidi ataupun budak2...leh jer lepas nak gi masuk tandas sebelah tu.

Lepak makan cendol kat situ...alamak, aku tak berapa suka laa. Nasib beli satu jer kongsi berdua.
Sambil lepak2 tu...ada pulak shooting satu rancangan utk stesen tv dorang kat situ. Tp aku pun tak kenal sape pengacara pempuan tu, hehe. Dorang siap temubual beberapa orang pengunjung Rumah Mode.

Jam kat tangan dh kul 5.
Tengok kawan2 keluar dari Rumah Mode....kagum betul aku ngan dorang. Kat tangan kiri kanan ada 2-3 beg, hehe.
Dari situ kitorang terus menghala ke hotel....tp tak balik lagi. Terus singgah kat satu tempat tu....leh pi masuk ntah berapa banyak FO sepanjang jalan tu, huhu.
Kat sini ada beli selai t-shirt abang. Pastu, kat seberang jalan pulak...ada beli selai t-shirt Fadel.
Gi Bandung ni mmg memerlukan kaki yg kuat utk berjalan masuk keluar...masuk keluar FO demi FO, ye. Kat Pasar Baru lagi laa. Memerlukan kaki yg kuat dan daya penglihatan mata yg mampu memberi fokus pada barangan2 jualan, huhu.

Dah naik van....Idah bawak pulak pi Butik FO Polo lagi satu. Yg petang tadi tu katanya kurang pilihan. Hmm...gasak ler korang, kehkeh. 
Aku kurang berkenan sket ngan brand ni sbb lambang dia besar sangat. Kalo ada lambang kecik tak berkenan pulak, mm..
Kat dalam FO Polo ni...ada lagi satu butik FO.
Kat sini pun aku tak membeli....Lagipun kat sini harganya mahal sket dari butik Polo yg kitorang pi petang td. Walaupun aku tak membeli kat situ....tp aku sangat peka ngan design yg sama aku ngan abang dh belek2 tadi tu.

Dh selesai...mgkn dorang pun dh puas hati...maka terus ler balik hotel. Nak mandi, nak Maghrib...Lepas tu keluar lagi. Nak pi makan pulak.

Nota ALONA:-
~Alamak, tadi terbelek2 sket mukasurat awal novel Cinta Sambal Belacan tu...dh mcm syok jer nak layan :p 

5 comments:

wantie said...

ye la kak jinak nau ikan tu. eh boleh sentuh sentuh gitu noh.

mcm mana la dorang ajar kan.. seyes mcm tak caya ni yg ikan ikan tu boleh di sentuh sentuh.

ikan kena sumpah ke apa ni kak. hohohohoho...kalau dapat peluang nak jugakmain sentuh sentuh mcm abang fadzil tu.

adrianna syaz said...

Seronoknya jln2 g bndung..soping2 tu yg pling teruja tu :)

el said...

cool betul akk boleh tahan nafsu nak meyopin..nasib semua x berkenan ea tak..lau el xtaulah citarasa lain2 ye dok

tifa anvar said...

Bile x ade mood nak sopping ltklah barang apepn dpn mate mmng x layang

Zura@Iwan said...

akak n abg sm ngn zura n iwan..
kitaorg ni kalau bab menyopping dlm compleks kureng sket...
suka jln2 cuci mata je..hehe..
brg branded jarang membeli..huhu..