Sunday, March 16, 2014

Abang belanja..

Hehe...mmg selalu pun abang yg belanja, ngee..
Ikut dan aje ler taruk tajuk entry ni. Nak cepat buat entry. Dh tergendala berapa lama dh ni, hihi.

Petang tu...abang ajak gi makan mee udang. Kat kedai ari tu jgk ler. Dulu makan udang masak pedas ngan nasik aje, kan. Kali ni...makan menu lain lak. Saja oder lain2. Leh tukar2 rasa.
Mee udang spesel...abang oder.
Komen abang...
Mee udang ni sedap laa. Setaraf ngan mee udang Pulau Aman, hehe.
Sbb abang kata...mee udang ni apa laa sangat bahan2 dia. Lebih kurang aje. Mcm takleh nak tambah bahan2 rahsia aje.....melainkan cabai dia dh masam ataupun melainkan tokey kedai ada guna ilmu yg bukan2 ni, kan...

Aku oder nasik goreng udang.
Nampak sekor aje udang, kan??
Tu sebenarnya udang dari mee udang abang tu, hehe.
Udang utk nasik goreng ni ada tersorok bawah2 nasik tu. Jenoh jgk ler nak makan, haha.
Cuma nasik goreng udang aku ni...aku amek biasa aje...bkn spesel. Jadi udang dia saiz kecik sket ler dari mee udang spesel abang, tu..
Oh, ye...tengok dlm gambar nasik goreng udang tu...ada kuah dlm mangkuk, kan??
Sebenarnya, aku pun pelik...kuah apa ni?? Selalu orang letak sup...
Rupa2nya kuah ni...adalah kuah mee udang. Kalo makan nasik tu...siram2 ler sket kat nasik goreng tu...sedap jgk rupa2nya, hehe.

Nota ALONA:-
~Tengok pengantin ari tu....tak makan pun udang galah dok ada dlm pinggan dia. 2 ekor lak tu...alahai, sayangnya. Tak tau ler tu kot ada sedara mara dok kutip tolong makankan, ngee..

5 comments:

Rinna said...

Sedapnyaa tgk udang tuh besar² :)

Zura@Iwan said...

tu la..
sy pn ingt nasi grg udang kak tu, ada udang bsr tu ha..hehe..

sedap gk tu taruk kuah mee udang, mcm sy or iwan kalau mkn nasi grg, taruk kuah kacang..sedap gk..haha..

attyfir said...

aty selalu makan mee udang atau nasi goreng udang kat pantai BNO sabak bernam bila balik kg ..

tp lor ni lama dah tak makan nasi.. raya kang balik kg.. baru makan ..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

balik kampung ritu saya pun makan mee udang kat Kuala Sepetang :)

wantie said...

T bukanlah penggemar udang. T suka makan stock udang yang manis tu...

hmm.. mee udang ni senang je nak buat dia. tapi kalau T buat kat umah T suka letak sawi banyak banyak. ntah le suka nau ngan sayur sawi tu...

lawas la katakan...