Friday, March 28, 2014

Gi kenduri...

22.03.2014
SABTU

Tengahari tu sempat kitorang gi kenduri kawen anak kak zurina.
Diadakan di Taman Tasik Kamunting..

Gi 2 kete. Nanti, aku ngan abang nak terus ke Batu Kurau amek gambo orang menikah.
Ayah bawak anak2 aku balik umah....rehat2 dulu sebelum bergerak ke Kulim sebelum kul 4 petang.
Aku mmg tak sempat nak masak utk makan tengahari tu sbb pagi2 tu aku dh kena urus mcm2...kena kuar ngan moto sampai Tepen lagi. Mmg tak sempat nak dok dapur masak. Tu yg aku bawak semua gi kenduri kak Zurina tu, hehe..

Majlis kak Zurina ni mmg ramaiii laa tetamu.
Dah ler tu tengah2 panas cenggini....huhu...mmg nak cepat jer ler cari tempat nak berteduh, kan.

Mujur ler kitorang dpt satu meja yg terkebetulan satu keluarga tu dh abes makan.
Muka makcik pekerja caterer yg dok bagi lauk tu...masammm bukan main, huhu. Ke...mmg air muka dia mcm tu?? mm..
Ni dari kamera abang...
Ni dari kamera ikmal..
Ok, mesti bergambar ngan tuan umah, ye...........Ni ler tuan asal Ommey..
Dari situ, aku ngan abang terus gi Batu Kurau.
Sampai2 sedang elok azan Zuhur berkumandang..
Kalo tak kerana kerja ni....mgkn kitorang takkan sampai kat sini...
Betul....kerana pekerjaan sampingan ni lah kitorang banyak pengalaman masuk ke serata ceruk kampung dan kawasan2 yg kitorang tak akan pergi sebab takde apa urusan pun nak dilakukan.
Bila buat keje ni...baru ler tau....kat situ ada nama kampung ni...dan tak sangka ada satu kampung ni nama dia kampung keciwa, hehe..

Nota ALONA:-
~Dahhhhh Jumaat. Ahad ni anak2 dh nak balik ke asrama masing2.. :(

4 comments:

Nad MamaZN said...

musim cuti skolah sgt sinonim ngan musim org kawen :)

attyfir said...

itu org kata luas berjalan luas pengalaman ..
rezeki gak tu nak kenal kampung org.

wantie said...

cuti sekolah seminggu je tapi kenduri berderet deret...

Zura@Iwan said...

buat kt tasik taiping ye kak knuri ni?
luas la kan..tgk khemah pelamin mcm jauh je..

betui2 kak...jauh perjalanan,luas pengalaman..