Saturday, March 8, 2014

Si bulu yg baik...

Alhamdulillah, meow kitorang ni baik2 sume.
Yg kecik dua ekor tu (abott dan ommey) tak tau lagi laa...kecik lagi, kan. Tapi yg dua ekor besar ni (togey dan Vivie)...mmg baik.
Ikan yg ada kat dalam sinki elok jer selamat wlpn tingkap dapur terbukak. Sampah2 dlm umah pun dorang tak selongkar. 
Tu sebab kitorang sekeluarga sayang ngan budak2 bulu ni. Tengok gelagat mereka....leh kurang rasa stress sekejap asek dok ngadap keje.
Kengkonon tak suka amek gambar ler tu, kahhh...
Suka dok bertenggek kat atas ni. Port togey sebenarnya ni. Vive nyebok!!!
Togey dh turun. Mengalah ler tu. Vivie dok bertenggek atas sangkar kecik ni.
Ada lagi satu sangkar kat bawah sangkar kecik tu. Sangkar yg tu...besar sket, 2 tingkat, heheh..
Tp bila dh ada 4 ekor tu....sangkar besar pun tak berapa nak selesa laa utk mereka. Tu yg area luar dapur ni kitorang pasang penoh ngan jaring hitam gini. Jadi tempat mereka berlindung dari diganggu oleh Sarip Dol samseng bukan main si jantan jalanan tu, huhu.

Alhamdulillah, nampak mereka rasa selamat kat dlm ni. Suka dok dalam kawasan ni. Kalo mintak nak keluar pun....tak lama tu dh mintak nak masuk balik. Leh jaga anak2 sedara tu ye Togey dan Vee, huhu..

Nota ALONA:-
~Abang kata..."pandai isteri abang ni bela kucing", hihi...

2 comments:

wantie said...

cvomey nya gebu gebas semua tu. geram..

tak tau la kalau dpt kat Aleesya ni. so far T tak dedahkan dia dengan kucing lagi...

Zura@Iwan said...

tersentuh bila tgk akak jaga kucing2 ni kak..

zura tk dpt nk bela..sbb tk berani pegang kucing...tp terima kasih buat akak sklrga sbb prihatin memelihara haiwan kesygan Rasullah...