Wednesday, July 11, 2012

Aktiviti pagi Ahad...

08hb Julai 2012
Ahad

Pagi tu aku hantar akiss gi kelas tuisyen. Kemudian nampak polis dok jaga tak bagi kete, motor masuk melalui pasar minggu seperti biasa. Pas dh hantar akiss...aku pusing ronda tgk kat belakang stesen bas tu. Rupa2nya ada acara mengenai pencegahan jenayah ke hape, cenggitu lah..

Aku balik umah...bagitau abg. Sebab nampak menarik psl ada pancaragam dan polis berkuda, hehe. Kendian, kitorang pun keluar berdua naik motor nk gi pekena capati & roti kosong kat kedai Husein. Abg siap bawak kamera kompek Olympus jd spare.

Masa kitorang gi singgah tu...pancaragam polis ni dh mula beraksi. Mcm2 lagu lah dia bawak. Syok jer dgr...
Ni 1st time dgr pancaragam polis.....selalu dgr askar ngan budak SMK K.E punya...ngee
Standby nk tiup....
Lagu Jiwa Lagu Cinta.....
Memerlukan daya angin dlm perut yg jitu utk tiup mende ni, hihi..
Hari tu ada mcm2 pameran termasuklah barang2 peralatan yg digunakan oleh CSI dorang. Ada gak pemeriksaan kesihatan percuma dan lain2.
Ada pameran bergerak dari jabatan penjara..
Aku tu eksyen aje nk masuk bas...pdhal tak masuk pun. Bkn taknak masuk tp ramai yg dh kat dlm tu tgk tak turun2. Buat2 ler tgk lelama tu...psl nk bersejuk2 dlm ekon, kan...huhu..
Polis berkuda...
Aku pun amek gambar ngan kuda..
Hmm..aku ler yg mula2 amek gambo ngan kuda ni dekat2. Sebelum ni semua org lain amek gambo jaoh2 aje takut kat abg polis tu, huhu. Bila tgk aku dh amek gambo kat ngan kuda dan polis tu tak marah...siap alu2kan lagi...baru ler ramai yg nk bergambar dekat2, hihi..
Kuda ni mcm menjeling aje...padahal mmg dh mata dia mcm tu, ye dak?? hihi..
Sabar jer dorang ni menanti tetamu VIP...
Ketua Polis negeri pun ada pagi tu...
Bunyi siren dari motor polis trafik kedengaran. Menandakan tetamu VIP hampir tiba ke lokasi.
Paluan kompang menyambut kedatangan VIP pg tu. Sape tetamu VIP nya, ye??
Oh...MB Perak ghopernya.....
Ada gak cenderamata utk pengunjung....tp tak semua dapat termasuk kitorang, huhu..
Ada gak tarian singa ni.....dun..dun..chey...dun..dun...cheh!!!!!
Bkn bebudak jer suka tgk...org tua pun sama!!!
Kitorang pun gi ler kedai Husein. Abg oder capati...capati dh abes. Abg oder ler roti jantan. Aku roti kosong aje, hehe.

Sekian...

4 comments:

Nad @ MamaZN said...

oo, mb dtg rupenye..
ni jelajah janji ditepati ke?
eh, tu kt tepeng gak kan?
kak, roti jantan tu cemane?
pompuan bleh makan tak?
haha! pebenda punye soalan daa., =p

el said...

akk x salam ke ngan MB tu
hahahahaha

wantie said...

kuda tu kita leh tunggang tak?

wah akak nampak mcm tuan empunya kuda pulak bila akak berdiri kat situ.

CheNamNam said...

wahhh Mb siap datang tuh kira besar jugak event nyer tuh kannn kak...

kak haku pestime dgr roti jantan..roti apakah ituu..ku bayangkan roti yang gagah perkasa..JANTAN gituu...:P