Monday, July 23, 2012

Selesai urusan penting hari ni...

Pagi2 td sebelum abg gi keje aku dh mintak tlg abg 'start'kan motor ABU aku tu. Dh lama betul tak jalannya sejak tayarnya hat depan tu pancit masa cuti sekolah tengah tahun hari tu. Motor lama, kan...kalo dh lama sangat tak panas enjinnya...susah ler nk 'start' balik, sampai nk tercabut kaki..ngee.
Cuma baru ari ni aku berkesempatan nk gi bawak ke kedai motor nk tukar tiub tayar ABU tu, hehe..
Konon2 aku pam laa dulu tayar tu sebelum gi kedai motor. Kot2 ler leh tahan angin dia sampai ke sana. Rupa2nya buat penat aje lah aku pam. Tak sampai satu minit dh kempis balik, adeh laa.. Motor tak sempat nk bergerak pun, hoho.
Akhirnya aku naik gak motor tu ngan tayar yg kempis sekempisnya tu. Tp slow-slow lah aku bwk pun, kan..
Terus ke kedai Warita....dh selesai RM7 kena bayar...huhu. Masa nunggu tu sempat ler aku gi kedai Sunflower nk beli serbuk roti.

Tengahari pulak...aku keluar awal sebelum terus gi amek anak sekolah.
Mula2 gi jumpa Ema dulu. Jumpa kat depan pintu pagar library tu aje, ha....hehe. Nak amek sample biskut tart nenas dia.
Aku tahun ni takde mood nk buat biskut. Selalunya kalo aku buat biskut akan dibahagi kepada 3 balang kecik. Satu utk umah aku, satu utk umah mak aku dan satu lagi utk umah mentua aku. Kali ni...mcm takde mood. Kalo buat pun...ntah lah..mmg kena tgk mood. 

Dh jumpa Ema, aku terus bergegas ke bank cap rimau pulak. Mula2 ada urusan kontra a/c...tu kena naik tingkat atas. Lega bila dh selesai urusan ni.
Tp...ada lagi urusan yg belum selesai.....tak cukup 4 keluarga. Sebab ayah pesan mcm tu. Kalo boleh biarlah dlm bulan Ramadhan ni...
Bank cap rimau Kamunting..
Bila dh turun bawah....aku gi kat mesin cash deposit lak. Nak simpan duit belen pakej yg pengantin bagi semalam lepas dh selamat serahan album.

Dari bank cap rimau....aku terus amek angah kat sekolah dia. Menuju pulak singgah ke AMBank....nk bayar duit bulanan sang kancil. Esok due dia utk ansuran tiap2 bulan.

Dh selesai ngan AmBank...terus gi tunggu Akiss balik sekolah kul 1.30ptg. Takde kelas tambahan kat sekolah dia dalam bulan Ramadhan ni.

Abes citer....

Nota Alona:-
~Tertengok citer PARIT JAWA...mcm lebih kurang aje ngan citer itu, mm...

2 comments:

nad said...

cerita ITU cerita apa kak?
aisey..berkobar2 nak tau.. ;)

Ena's Stories said...

penuhnye jadual dia...alih² je da petang da nak berbuka kan..