Monday, July 30, 2012

Citer ke kedai jam...

Kitorang terus gi kedai jam kat Tepen ni selepas membeli ayam kat kedai proses ayam (28/7) tu.

Kat Kamunting ni tu lah satu....kedai spek mata, kedai gambar, The Store, Econsave, Giant sume ada...tp kedai jam takde?? Kedai jam yg biasa2 ni.....senang nk tukar tali jam ke, bateri jam ke....kan!!

Tujuan utama nk gi kedai jam tu sebab nk tukar tali jam tangan along lah. Minggu lepas dh gi dh...tukar bateri jam. Kali ni tali jam lak dh nk putus, mm...Kena gi lagi. Disebabkan kat Kamunting ni takde kedai jam...kena ler gi ke Tepen.
Konon2 terpikir2 kenapa tokey kedai ni taruk jam yg dia jual tu kul 10.10?
Mm...mmg betoi. Terpikir gak naper jarum 10.10 yg tokey ni pilih utk semua jam di dinding tu?? Takde lak pi tanya tokey tu...hihi. Mgkn no. lot kedai dia kah??? ......

Sambil2 tunggu tokey tu tukar tali jam along...aku pun belek2 ler jam yg cantek2 dlm cermin tu. Sebab dh tau aku ni tak layak nk tgk jam tangan yg harganya mahal2 belaka....maka aku gi lah cermin lain nk menengok jam tangan yg harganya aku mampu lah kalo nk beli satu, hihi..
Tgk ler tu...beriya mata memilih. Mata hantar isyarat kat otak...lawa ke tak?? hihi..
Ada 2-3 jam yg aku berkenan. 2 tu jenis sporty....tali plastik. Tp jenis cenggini aku dh ada satu dh...
Jadi kali ni aku rasa aku nk beli jam yg bertali stainless steel lak. Soh ler tokey tu amek bwk keluar...aku nk tgk. 
Berkenan lak tgk...harga pun tak ler mahai. Org kata...kalo nk beli jam yg elok walaupun brand biasa2 aje & murah harganya...beli lah kat kedai jam. Maka, aku pun rembat ler satu.

Di samping tu abg beli satu jam dinding...jenis bulat mcm kat gambar atas tu aje. Nk ganti salah satu jam dinding kat umah kitorang tu. Jam tu dh tak betol, dh giler wlpn ia jenis digital!! Cepat satu jam wlpn dh tukar bateri baru, mm. Beli jam tu dulu bukan kat bkn kedai jam pun, tu yg ntah apa2 tu, hehe.....

Harga jam dinding baru tu bila dh ditawar2kan...dapat lah RM40 dan harga jam tangan aku tu pun RM40 aje pun. Tali jam along RM8....semua RM88.
Ni lah jam tangan baru aku. Leh guna utk gi jenjalan.
Jam tangan putih yg aku selalu dok pakai tu skang cuma utk kuar gi pasar, gi jogging, gi kuar amek anak kat skolah, gi gym.....hehe. (Dh hampir 2 bulan aku tak gi gym. Abg gi sengsorang aje, ngee). 
Jam baru...ada bentuk kepala MICKEY!!
Takde yg spesel pun jam ni...cuma permukaan dia bentuk kepala mickey tu aje lah pun. Dh lama betoi aku tak guna jam tangan bertali stainless steel ni. Harap2 ia tahan lama lah. Dpt 2tahun dh cukup bagus. Kalo lebih dari tu....lagi lah bagus, kan...hehe. Ye lah, harga pun RM40 aje.

Sekian, abes citer..

9 comments:

atty's said...

alor alona..kenapa tak tanya.napa tauke kedai letak time 10.10..nak gak tau..cam mesteri je.hehehhe

DeLLas said...

wooooo bli jam raya eeee?

Kesuma Angsana said...

ok wat.. but KA xleh nak pakai jam2 nilah alleric sikit , nnti gatal2 hehe

wantie said...

betul kata kak tu, kalau nak beli jam, beli la kat kedai jam. sebab kalau apa apa hal leh datang balik kat kedai tu. kekadang ada waranti .

kalau beli kat pasar malam ke hapa ke mana nak cari waranti. tul tak?

[-suziey-] said...

kalau dlm cite korea BIG 10.10 tu waktu utk heroin tu ingt kat heroes..and bentuk mcm depakan tangan utk memeluk si kekasih..ekeekekk:D

sy xpnh pasan pn jarum jam kt mana klu kt kedai jam tu..hahahaa

Pink Lavender said...

WAH...ADA JAM BARU..

makneng follow sini..
jemput follow makneng

❤Kamsiah❤ said...

hehe..akak tak pernah pakai jam...entahlah..tak selesa..rantai/gelang pun mcm tu jugak..rasa terganggu...
satu2nya jam yg ada,hubby belikan masa mula2 kawen dulu...smp sekarang masih elok tersimpan dalam kotak...

Nad @ MamaZN said...

abah saya citer,
10:10 tu mmg trademark kedai2 jam
sbb die akan tunjuk bentuk tersenyum
semua kedai jam seluruh dunia pun camtu
sama kesnya cam kedai gunting rambut yg ada lampu siren merah biru putih yg menyala bentuk spiral tu..

abah saya la citer...hehe

jam paling lama saya penah pakai
mak saya kasik time beday form3
saya pakai dari umo 15thn sampai umo 28 thn..dekat 13thn gak la jam tu berjasa..skrg dah takde dah..baiki2 pun tetap tak hidup dah, huhu!

Anonymous said...

Tukar tali jam jenis getah ke yg rm8 tu??