Monday, July 30, 2012

Kisah pemanggang ajaib lagi...

Ni lah pemanggang ajaib milik mak mentua aku jenis Chefel. Mak beli kat CNI. Harga yg ni RM200 lebih gak ler sebijik. Itu pun harga ahli tu sebab mak mmg ada keahlian CNI. Tertulis ler kat pemegang pemanggang tu...ia adalah produk Korea Original.
Kaler dia bkn MERAH...tp nk kecoklatan dh kaler dia.
Ari tu dh penah panggang 1 1/2 ekor ayam guna pemanggang ajaib yg mak punya ni...2x panggang utk kuantiti ayam sebanyak tu. Mmg masak dia sekata. Yg penting takde bau asap...

Panggang guna mende ni lebih baik utk kesihatan sebab kita tak guna arang. Tak bakar direct ke bara api. Tu sebab bila makan sate disediakan jgk bawang dan timun utk dimakan sekali ngan hidangan sate tu. Ini adalah kerana bawang dan timun adalah anti karsinogen.
Karsinogen ni adalah agen2 yg boleh mencetuskan pertumbuhan kanser dalam tisu hidup. Cuma penggunaan arang utk membuat BBQ, ikan panggang, ikan bakar dan sebagainya tu takde lah seteruk kesan dari pembakaran esbestos dan asap rokok.
Pemanggang ajaib milik mak mentua aku...
Aku punya jenama tempatan aje, Are-IKAN. Harganya lebih murah lah dari hat ni, ngee..RM129.00 aje.

Abes citer..

Nota Alona:-
~Pagi td abg check Nuff aku....abg heran naper orang cari keyword Menara AloQ StaQ tu sampai 800++ carian??....mmmmmmmm...

3 comments:

atty's said...

besh jugak kalo dpt benda ni..
pasal sekolah tahfiz tu..situ ler firdaus sekolah skrg..tp sementara nak tunggu yg baru siap, diaorg ditmptkan di sekolah sementara..

kiranya taun dpn .upgrade..Ustaz haron din sebagai penasihat..

Delimasari said...

kat pasaraya mana nk beli tu?

putrajayabiz said...

saya ada jual pemanggang ni..COD PUTRAJAYA.POS PUN BOLEH..012 2824447.TQ TUAN TANAH..