Thursday, July 19, 2012

Penggemar kopi tegar..

Suami aku ni mmg seorang penggemar kopi. Dari kopi O, kopi susu, cappucino.....kopi segera....

Kat umah...selalunya dok layan kopi segera aje pun. Aku mmg kurang ngan kopi ni. Aku lebih kepada teh O tp skang pun dh kurang minum teh. Kalo kat umah...aku suka minum air kosong aje lagi...hehe..

Kat umah ni kalo buat bancuhan kopi atau nescaffe cuma guna susu tepung fernleaf tu. Tak guna susu pekat. Kalo guna susu segar dlm kotak tu pun ok jgk.
Tp semenjak dua menjak ni abg suka kopi dia dicampur ngan susu kambing pulakkk.....Abg kata kopi akan lebih sedap!!
Paket susu kambing + gula stevia..keluaran Muslim Products.
Ni kopi pracampuran ekstrak manggis keluaran YUSMIRA...mmg sedap kopi manggis ni. Yg ni aku pun suka, hehe..keluaran syarikat lain pun sedap jgk.
Dua produk di atas adalah produk bumiputera....beli kat pasar malam. 
Alicafe Tongkat ali tu mmg selalu jer ada stok kat umah.
Selalunya kopi segera sepeket ni aku bancuh dlm satu mug...bkn cawan. Kemudian, campurkan susu tepung sket dan gula buahan Zhulian. Tp bila guna paket susu kambing ni, dia dh siap ada gula stevia...maka aku bancuh setengah peket susu kambing ngan kopi segera tersebut. Takyah tambah gula zhulian dh.
Satu papan ni RM18..
Aku beli satu papan ni terus....senang. Nak guna terus tarik...hehe. Bila dh guna separuh paket utk satu bancuhan kopi segera utk abg...setengah lagi diikat ngan getah dan digunakan utk bancuhan lepas2 tu.

Tp wlpn abg penggemar kopi tegar....tp dlm sehari abg minum tak lebih dari 2x. 

Abes citer....

Nota Alona:-
~Bila lihat di sekeliling...aku sgt bersyukur dgn apa yg ada...Alhamdulillah. 

6 comments:

atty's said...

dulu arwah abah , mmg pengemar kopi

wantie said...

T pun penggemar durian. tapi T suka yang bancuh. 3 in 1 memang suka jugak tapi kekadang je T bancuh.

walaupun kat office ni ada sedia 3 in 1, tapi t sanggup lagi pi beli kopi o kat kedai mamak depan tu. ngeee...

kopi ni kalau tak kena leh pinau mata.

Nad @ MamaZN said...

kak,
saya ms preknen kan nayli
asek nak minum kopi jek
pastu mmula la org dok cakap
minum kopi nnt baby itam, huhu!
mmg tak elok pun minum, tp takleh tahan la, hehe

akak, tak suke kopi che nah ke?
kt perak je ada kan kopi tu?
heheheeh

Kesuma Angsana said...

kopi ngn esktrak maggis tu sedap tak ?

Gieyana said...

kurang suka sket kopi..nescafe ok ar..tu pon br bjinak2..

Kak, kalau boleh elakkan kopi segera yg 3 dlm 1 tu..kandungan gula yg sgt tinggi..pastu creamer kt dlm dier tue pon sgt x bagus...

el said...

el mmg pengemar kopi
nti nak try lah kopi manggis tu