Saturday, July 28, 2012

Ramadhan sinonim ngan jualan murah....

Bermula 27hb Julai 2012 semalam jualan khas The Store sempena Aidilfitri telah berlangsung di Dewan Kamunting. Seperti tahun lepas nampaknya The Store tidak mahu melepaskan peluang mengaut keuntungan berlipat ganda bila menjelangnya Aidilfitri ketika di bulan Ramadhan, huhu.
Biasalah kan....
**Kat Taiping ni ada 3 cawangan The Store...kat Jalan Tupai, Jalan Panggung Wayang dan kat Kamunting.
Iklan banner merata2.....kaler merah mampu menarik perhatian mata yg memandang..
Gambar ni aku soh akis snap kan semalam ketika melalui kawasan ni lepas amek dorang balik sekolah OTW nk balik umah.
Ketika melalui dewan ni semalam...Jumaat...
Tengahari semalam pun dh ramai orang gi sini, huhu. Dasat2. Terutama kaum wanita yg sedang lunch hour berbaju kurung kuar dari ofis gi sini, hihi...
Parking bkn sj penoh dlm pagar dewan....kiri kanan jalan pun penoh. Mmg bkn menjadi satu perkara pelik, kan...hihi.

Dan....hari ini aku pun amek peluang gi sini ngan abg. Nak tgk apa lah best sgt yg dikatakan jualan gudang ni?? ngee. Maklumlah, tahun lepas dorang buat pun aku takde pi tgk. Tu yg nak tau tu...apalah yg best sgt tu....kan?? hihi..

Lepas gi beli barang2 nk masak hari ni....pastu gi kedai jam tukar tali jam along...terus singgah sini.
Kena hurung mcm gula..hihi...Aku sekali ler join tu, hihi..
Punyalah ramai manusiaaaaa....lorong2 sempit tu penoh sesak ngan mereka2 yg sebok memilih. Aku ngan abg masuk situ nk tgk2 aje dulu kot2 ada yg best baru leh bawak bebudak skali. Tp mcm tak best aje sebab aku ni mmg tak minat sgt nk bersesak2 mcm ni. Padahal kalo gi kat betul2 pasaraya The Store pun....diskaun jualannya mcm ni jgk. Cuma tu...mmg ada laa beberapa jenis barang yg mmg murah sgt tp aku pulak rasa tak perlu nk beli. Contoh....seluar steng atau seluar paras betis tu. Bkn jenis bermuda tp mmg utk ompuan, hehe.. Sbb aku mmg tak pakai suar jenis gitu walaupun dok kat dalam umah.

Bg aku, bawak budak2 memilih kat pasaraya lah lagi selesa...ada aircond yg sejuk. Kat dewan ni nama aje pasang ekon dan kipas tp tgk ler manusia ramai mana. Camne nk rasa sejuk dok dlm tu, hehe..
Nak membayar satu hal.....
Kaunter ada 3 tp 3-3 tu kena beratur panjang, hmm....nasib2.
Cuba lah bayangkan....kalo kat pasaraya The Store....promoter yg tlg gi bayarkan kat kaunter kan?? Kita leh aje tunggu kat situ sambil belek2 barang lain, ngee..
Kat pasaraya The Store cwgn Kamunting dan Taiping tu pun aku tgk ada jualan murah jgk. Jd, terpulang pd masing2 ler nk membeli-belah tang mana.

Ada jgk beberapa kaunter kiosk disediakan kat situ...
Tak beli apa pun....
Jd nya...aku pun keluar lah dari situ ngan tangan kosong. Buat The Store jgn kecik ati ngan N3 ni, na....Aku gi beli jgk barang2 angpa...tp gi kat pasaraya lah, bkn kat sini...hehe..

Abes citer....

Nota Alona:-
~Kita selalu dihidangkan ngan kata2 berunsur nasihat kat internet ni terutama kat fesbuk tp tu lah...bkn semua org yg turut SHARE kan mende2 cenggitu akan ngikut kata2 yg baik tersebut.

1 comment:

Bellezza Bunga Matahari said...

ema ada juga simpan niat nk p.. tapi itu lah dah athu org ramai.. xmo bersesak2 kang anak2 tah kemana men nyorok2 nk memilih pon jadi xtentu