Wednesday, July 4, 2012

Nanako pun pergi....

Tribute utk Nanako...

06hb Julai 2012
Rabu

Sedihnya...walaupun kucing ni bkn aku punya tp mengenalinya cukup menyenangkan. Perangainya sebijik mcm Tomei. Wajah dan perangainya ada bayang2 Tomei iaitu kucing pertama yg kitorang pelihara dan dia terus menjadi yg terbaik dlm hati kami walaupun Tomei telah hilang selama2nya.
Gambar ni diambil kat apartment Cameron Highlands ari tu..jd, sila abaikan habuk2 kat kusyen tu ye...huhu. Salah tuan homestay ler tak bersihkan betoi2. Kena tukar sofa koc ler dorang nih, hehe..
Nanako adalah kucing peliharaan Fadel dan Dayah. Bulu kembang cantik tone kalernya, comel pulak tu, muka kucing baik2 aje....dan yg penting manja sgt.
Abg teringat2 lagi....masa kat CH ari tu bkn main manja ngan abg. Dia dok kat abg yg tgh baring kat katil. Urut2 abg...berkeroh2 kat telinga abg...
Jadilah, numpang kasih kucing Fadel. Nak harapkan kucing kitorang kat umah skang ni (Togey, Nami dan Vee) mana ada manja jenis gini dh selepas kitorang kehilangan misteri si Tomei..

Tapi tak lama dpt tumpang kasih pun...ingatkan dapat jumpa lagi Nanako di lain kali. Rupa2nya dia telah pergi utk selama-lamanya 2-3 hari sebelum genap sebulan pemergian mak aku yg tersayang...

Mmg sedeh lah....
Allah pinjamkan sekejap Nanako pd Fadel & Dayah utk berikan kasih-syg pd dia....
Masih terasa2 kemanjaan Nanako...
Menurut Fadel, Nanako mati disebabkan sakit...muntah2 ijo sampai badan jadi lembek. Dah bawak gi klinik tp mcm takde harapan dh nk semboh. Akhirnya, dia telah pun pergi petang td.

Skang tinggalkan lagi 2 ekor kucing2 peliharaan Fadel & Dayah ni..
Ninie...
Ninie yg sgt aktif....tak penat2 bermain. Dia sgt sihat.
Dan yg mula2 berbaik2 ngan Nanako....

Shin
Dan sekor lagi...sang siam Shin. Yg jgk masih belom sihat sepenohnya...

Nota Alona:-
~Kesemua gambar di atas telah diambil pd 30hb Jun 2012...sewaktu bersejuk dingin di CH baru2 ni.
~Kul 12.15pg, 7 Julai 2012 ni...genaplah sebulan pemergian ibu kesayangan. Al-Fatihah...

5 comments:

DeLLas said...

shin x brapa cergas lagi..

atty's said...

comey sgt nanako..
tingat masa kecik..kalo kucing aty mati..mesti sedihnya berhari2

Kesuma Angsana said...

comey ye kucing2 ni.. saya takut sikit kat miow2 ni hehe

wantie said...

tak pe Nanako tunggu Fadel di syurga nanti.

eh.. si shin tu kan, kaler dia best la. Mcm kucing ayah T. Abang T selalu dok cakap yg kucing kaler mcm tu nampak mcm org spray je bulu dia.

Kalau kak nak tau kat umah ayah T ada berpulug puluh ekor kucing. Tapi ayah T Pantang kalau org ambil gambar kucing dia.

sebab tu la segala jenis binatang peliharaan ayah T tak pernah snap photo.

el said...

sedap betul nama2 kucing akk ni
rs nanako..ninie..shin..