Tuesday, November 6, 2012

Daftar B2 utk along..

Sabtu petang 03/11 dh gi jengok along...tp terlupa pulak nk mintak mykad dia utk aku daftarkan kelas lesen B2 utk dia. Jadi, Ahad tengahari tu aku gi hostel dia sekali lagi. Penting mykad dia tu utk pendaftaran. 
Masa jengok along pd Ahad tengahari 4/11 ari tu...ujan lebattt sgt. Aku terus gi jumpa dia kat tangga hostel.
Pelajar dok hostel mcm along ni cuma cuti panjang cenggini aje laa peluang dia utk belajar motor. Nak ikutkan cukup umur 16 tahun....awal tahun minggu pertama 2012 ari tu dia dh layak gi belajar motor utk amek lesen B2. Tapi disebabkan dia dok hostel....takde ler buat masa tu.
Aku kata kat dia tunggu laa cuti sekolah ujung tahun. Pejam celik pejam celik....akhirnya sampai pun dh cuti sekolah ujung tahun 2-3 hari lagi. Disebabkan itu lah aku perlu daftarkan along cepat2 agar dia boleh gi kursus KPP 5 jam, kemudian ujian komputer, kursus motor lak 6 jam...kemudian baru dpt lesen L. Dh dpt lesen L...belajar 8 jam...sebulan selepas dpt lesen L baru leh test JPJ, mm...Harap2 segalanya berjalan lancar, along leh lulus ujian komputer dan sempat along test JPJ sebelum bukak sekolah 2013 nanti, InsyaAllah.
Sempat belikan dia biskut stok seminggu sampai nak cuti sekolah ni, hehe..
Along bgtau...dorang tak jadi gi PUM (aku pun tak tau singkatan utk apa tu, hehe) yg katanya sepatutnya berlangsung kat Lenggong pd 9hb-11hb Nov ni. Tp tak jadi sebab cikgu ramai kena gi kursus kot, huhu.

Tu yg aku bergegas amek peluang ni utk along cepat2 gi kelas B2. Tadi aku dh gi daftar kat SEPAKAT. Utk lesen B2 skang ni kos belajar RM261. Sabtu 10/11 ni along dh kena gi kursus KPP 5 jam tu.

Along ni abah dia nk hantar gi kursus fotografi ujung bulan ni kat Kolej Komuniti Taiping. Tak mahal pun bayarannya cuma RM30. 2 hari jer pun. Along ni pun minat ler nk gi...Tapi boleh ke idak umur mcm dia gi kursus pun aku tak tau lah, mm.

Nota ALONA:-
~Anak2 sy dh besar.......

2 comments:

wantie said...

Bagus tu kak. Budak budak ni perlu ada lesen. Senang nak ke mana mana

atty's said...

atty pun adik abis spm,plannya nak suh amik lesen kete..tp umur adik..17thn tepat pd 21 dec,umur brp leh amik kete ya