Wednesday, November 21, 2012

Jom ke sini, nak??

Dh beberapa kali terpandang signboard ni bila nak masuk ke CH di simpang 3 antara arah dari Spg Pulai, Gua Musang dan Cameron Highlands ni.
**Arahnya terus ke Gua Musang dan kemudian melalui jalan di Kuala Krai, hehe..Kat situ ada simpang utk terus sampai ke Tasik Kenyir ni.

Dh leh gi Tasik Kenyir ikut sini aje. Kalo mcm kitorang yg dok Taiping ni....jarak 252km nk ke Tasik Kenyir ni tak jauh laa mcm ikut Lebuhraya Timur Barat di Grik ke Kelantan tu. Tak jauh laa mcm ikut jalan di Kuantan - Terengganu tu.

Dh ckp kat abg...nanti kita leh ler gi sini lak ye, hehe..
Tapi tu laa....tak tau ler bila ada rezeki nk sampai situ, hehe....
Katanya, dari situ leh terus nak gi Kuala Terengganu jugak. Ikut laluan ni adalah lebih dekat jaraknya jika ingin terus ke Kuala Terengganu.

Nota ALONA:-
~Ubi ajaib Yacon tu aku beli kat deretan gerai berdekatan ngan empangan di Ringlet tu, ye...
~Cara makan dia...leh makan begitu saja mcm buah sengkuang tu krup krap krup krap bila mengunyah dan ia berjus, hehe. 
~Leh dimasak sup jugak..(cina suka laa masak cenggini)...

4 comments:

❤Kamsiah❤ said...

kalau dari rumah kakak akak di gua musang,sejam ke ke tasik tu...dok plan nak berkonvoi kesana tp nak tunggu siap sepenuhnya dulu...terutama taman orkidnya...

wantie said...

alahai.. jauhnya kak. kalau dekat memang leh pi ramai ramai..

Zura@Iwan said...

x penah smpi lg tasik kenyir tu..bila nk smpi pun x taw arr

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

nama je org terengganu tp tak pernah sampai lg tasik kenyir...