Tuesday, November 20, 2012

Fadel pindah umah..

Bermula cuti sekolah hari tu.....Fadel & Dayah dh mula angkut barang sket demi sket dari umah sewa di Cheras ke Taman Pandan Mewah pulak. Barang2 besar kena sewa lori laa, kan.

Alhamdulillah...setelah melalui pengalaman tinggal di rumah flat...kena berebut2 nk parking, wayar Astro beberapa kali kena kerat, ada cubaan pecah masuk umah......kali ni dorang dapat menyewa sebuah rumah teres 2 tingkat di Pandan Mewah.
Luar umah ni katanya tak abes cat lagi..
Keta pun leh parking kat dlm pagar. Tak perlu nk berebut2, tak perlu nk tolak2 kete orang lain yg parking kat depan/belakang kete dorang. Kalo tertinggal barang...takde ler jenoh nk turun semula semata2 nk amek barang tertinggal tu. Nak basuh kete, basuh motor pun senang.
Masih byk barang2 dorang ni tak abes kemas lagi, hehe. Mujur ler cuti sekolah. Ada ler jgk masa lapang utk mengemas umah sambil2 tu ada jgk ler masa nk berlibur jenjalan, kan..hihi..
Byk sampah orang yg baru berpindah ni...tong sampah pun tak sempat nk dibeli lagi.
Tapi kat sini bila penghuni ada kete lebih dari satu tapi tempat parking dlm pagar cuma leh muat sebijik....maka akan ada ler jgk kereta2 yg kena parking kat tepi2 jalan di lorong cenggini. Berderet2 selagi boleh masuk. Utk hari tu...alza kitorang antara yg amek tempat tu, hehe.

Bila tgk adik aku dh pindah sini...walaupun masih belum abes kemas sepenohnya....aku tetap ada rasa lapang hati. Sebab byk kelebihannya tinggal di rumah teres berbanding rumah flat.
Kalo mak masih ada...tentu mak pun akan turut rasa gembira dan seronok dengan kisah ni. Aku pasti....sangat pasti.

Nota ALONA:-
~Baru semalam jengok Cintamaniszlite setelah seminggu tak online. Ada 3 entry dalam tempoh tu telah diterbitkan secara auto aje, hehe..

3 comments:

Nad @ MamaZN said...

Kami ni pulak...dr umh teres kene pindah dok apartment..kelebihannya, dr umah sewa dok umah sendri...
Hmm xtau la cemane ni nnt...

Zura@Iwan said...

bestnya duk rumah bawah kan...zura ni dh lama duk rumah flat kan...adeii....rasa mcm penat gk duk rumah sewa......

Kesuma Angsana said...

duduk rumah bawah ni lebih selesa kan