Sunday, November 25, 2012

Seksyen 7 SA, ikan singgang & ke Danau Kota

15.11.2012
Khamis

Dari Giant SA...kitorang singgah jap kat Plaza Alam Sentral. 1st time masuk sini. Tak tau nk cari apa....hehe. Naik eskeletor 3-4 tingkat.....turun semula, ngee..
Plaza Alam Sentral...
Dari situ terus ke seksyen 7...gi umah Ziti...adik ipar aku yg paling bongsu ni. Umah dia mmg dekat bebeno ngan I-City tu...leh jalan kaki aje. Tp nak naik pi umah dia...jenoh gak ler mendaki anak tangga sebab umah dia lagi setingkat nk penghabes tingkat umah kat situ, hoho.

Kat situ Ziti jamu makan tengahari. Fuuu....komplit siap ngan sambal belacan dan ulaman. Bertambah2 bila makan, hehe..
Mia.....
Dh kenyang....dok lepak2.
Ngan Ziti sekeluarga....
Dh rileks2 sembang2....kitorang pun bergerak laa dari sana nk ke Taman Pandan Mewah pulak. Tak tau nk masuk ikut tang mana...Fadel tunggu kat Tesco. Sempat beli putu piring kat luar TESCO/Petronas kat situ, hehe..

Malam tu...Fadel bawak kitorang gi makan kat benteng ikan singgang kat jalan TAR tu. Ntah ler, aku pun tak tau nama sebenar tempat makan ni, hehe. Tp mmg ramai laa orang pun. Mesti laa popular di kalangan warga KL....tempat nk makan ikan singgang mmg kat sini laa. Pasal...semua gerai ada menu ikan singgang, huhu.
Kejap jer leh abes...huhu.
Mula2 nk gi kedai SELERA RAMAI 1 tu...tapi ramai sgt orang. Meja pun penoh. Jadi, kitorang pun gi makan kat kedai sebelahnya. Sedap jgk singgangnya. Mmg rekemen ler kat sesape yg nk gi makan sini, hehe..

Tp tu laa kat sini mcm biasalah...ada jual cd cetak rompak dari meja ke meja. Aku tak suka sbb mengganggu masa kita nk makan. Kat sini jgk ada sindiket mintak sedekah dari meja ke meja. Mcm2 gaya...yg compang camping, mulut bising jerit2, ada yg ala2 berhijab dan mempergunakan pemakaian niqab mintak sedekah, adoiii. Bkn mintak derma ye...ni mintak sedekah. Lepas sorang2 dok mai...mm. Org yg menghulur mmg lebih mulia dari yg meminta tp masalahnya ini semua bakal menggalakkan lagi penipuan sindiket mcm ni...
Mula2 si compang camping masuk mintak sedekah. Tak lama tu si berniqab tu pulak datang dgn tujuan yg sama nk mintak sedekah. Dan si compang camping pun jerit kuat2 lebih kurang mcm ni...."hantu raya masuk!!! hantu raya masuk!!, jin tanah....jembalang!!!", mmg ditujukan kat si berniqab tu..Terus jer yg berniqab tu (tak kenal pasti identiti sebenar lelaki ke pempuan, muslim ke non muslim) blahh dari meja kitorang. Tak jadi nk mintak sedekah. 

Lepas makan...fadel terus bawak gi downtown di Danau Kota. Aku nk cari tuala sebab terlupa nk bawak tuala. Nanti nk gi Melaka pulak esoknya, kan. Walaupun susah cari parking kat situ tp sebenarnya biasa2 aje pun perniagaannya. Ramai peniaga meniaga barang yg sama. Cuma kat situ uniknya ada satu gerai kucing terbiar utk dibela. Kita leh amek kucing utk pelihara kalo ada yg kita berkenan. Kucing tu pun dorang dh bersihkan elok2 dh.. Kita cuma amek bawak balik utk bela elok2. Percuma jer. Leh nk derma utk tujuan kos dorang membela kucing2 terbiar tu.

Dh jumpa tuala...terus gi area Taman Melati. Fadel nk cuci avanza kat stesen SHELL. Malam2 pun dorang bukak car wash?? uii...ramai lagi yg nk cuci kete & moto malam2 ni ye kat KL?? huhu..

Dah selesai....tunggu ayah sampai dari Bentong dan saing dua kereta ke umah Fadel. Esok pagi nk gi Melaka, yeargh!!!!

Abes citer..

Nota ALONA:-
~Jap lg nk gi makan kenduri kat umah Yeop di Quarters AIR Utara Berhad....

6 comments:

wantie said...

Best nye jenjalan... putu piring tu memang t suka.

Nad @ MamaZN said...

jauh perjalanannya tu..tp seronok sbb bersama yg tersayang =)

Delimasari said...

cuti-cuti di Kuala Lumpur -- bestnya

Gieyana said...

best kankak g Danau kota tue..kt sini sy dpt free belt..ekeke..:-)

atty's said...

aty pun semlm basuh kete malam2, sekitar pukul 10pm++

Kesuma Angsana said...

amboi jauh berjalan2 yek