Tuesday, November 20, 2012

Replika untuk dijual...

Masa kitorang lalu kat kampung kelahiran mak di Paya Rumput, Sungai Udang baru2 ni...ternampak ler replika umah tradisi orang Melaka ni di tepi jalan. UNTUK DIJUAL....

Agak2 berapa laa agaknya harga replika sebijik umah warisan Melaka ni??
Mesti laa mahal kan...ribu2 mungkin!!!
Tapi kalo orang yg mmg berduit lebih...umahnya ada laman yg luas....leh ler beli mende ni sebagai subjek dlm lanskap laman umahnya.
Walaupun aku dilahirkan di Pahang...tetapi aku tetap sayangkan rekabentuk tradisi umah Melaka ni. Mungkin antaranya disebabkan mak aku berasal dari Melaka, mak aku orang Melaka.
Semoga ia terpelihara utk generasi akan datang melihatnya.

Nota ALONA:-
~Masih aku terasa....terasa....terasa....

5 comments:

Nad @ MamaZN said...

comel sangat!

❤Kamsiah❤ said...

salam
akak suka sgt umah ada tangga,ada beranda...byk tingkap...
kalau la byk duit,mau dibina rumah mcm tu kt kg hehe

wantie said...

hmm... besar gak replika tu ye. sapa la nak beli tu. kena jaga lek lok kalau terbiar kang di makan anai anai kayu tu.

moga ada pembeli.

Zura@Iwan said...

cute la rumah replika ni..sure mahal gk ni..

Kesuma Angsana said...

menarik ler