Friday, July 5, 2013

Bandung - Hotel dan sekitar....

20.05.2013
ISNIN

SELAMAT PAGI BANDUNG...
huargh!!! sejokkkk....sejokk ekon ler....huhu..
Bangun Subuh...main agak2 aje laa. Waktu azan dorang lebih kurang mcm Malaysia jgk wlpn masa dorang kurang sejam, mm.

Ikut jam Malaysia dh kul 8.30 pagi. Tp kat sana masih 7.30 pagi. Aku tak tukar pun jarum jam. Pandai2 jer laa tolak sejam bila tengok jam tangan aku tu, kan..hehe.
Sarapan pagi mula kul 8 pagi waktu sana. Maknanya ada lagi setengah jam utk sarapan, hehe.

Kitorang dh siap2...keluar bilik...lepak2 kat dalam ruang hotel tu. Ronda2 tgk itu ini. Kawan2 tak siap2 lagi. Maklum ler...dorang 5 orang sebilik. Bilik air ada satu aje, kan. Kena tunggu turn ler, huhu. Kupon utk sarapan pagi tu...Idah dh bagi sekali ngan kunci bilik malam td.

Main2 ngan ikan karp...atau ikan koi..
Ikan ni bengkok sket badannya tang ekor tu.
Ada jugak rak majalah...suratkhabar..leh pilih nk baca majalah mengenai apa. Pasal politik, pasal bisnes, pasal kewanitaan, pasal artis, komik...eh semua ada laa. Aku tu saja jer belek majalah bina badan...haha....propa jer lebih, ntah apa2 ntah..
Sampai leh setting kamera amek gambar berdua....kawan2 masih tak siap2 lagik.
Wifi...sampai takde apa nk tgk dh kat fesbuk tu. Nak apdet status pun mcm tak best jer. Mcm eksen pulak kan nk bagitau kita ada kat Bandung. Mcm hebat sgt jer dpt pi Bandung, huhu..
Linda dh siap...dia pun dok kat luar utk wassap dan berfesbuk...huhu..
Aku amek gambar abg kat ruang cafe hotel..
Abg pulak amek gambo aku...hahaha...saja nk penohkan masa.
Dh main ngan ikan karp...main ngan ikan kelisa pulak...Ada pintu belakang akuarium tu...bilik kawan2 ler tu. Bilik kitorang kat tingkat bawah aje. Mmg idah yg booking mcm tu. Dia dh biasa kat sini...lebih selesa dok kat tingkat bawah aje. Senang nk keluar, huhu. Kat sini...bukan dok hotel sangat pun. Berjalan sehari suntuk...malam balik utk bersihkan diri dan tido aje. Kalo aku gi sendiri nanti (haha...ada hati tu...)...sewa hotel yg biasa2 tu udah....Tp hotel ni mmg selesa bebeno ler. Mmg sesuai utk relaks kan badan yg letih sehari suntuk keluar terutama ikut orang menyopping ni, hihi..
Dh kul 8 pagi...staff cafe jemput kitorang makan...
Dh serah kupon...jom makan!!!
Abg pilih apa ntah...
Aku ni..cari makanan berat aje laa. Teruk kan..mana tak berat badan aku ni....kehkeh....
Sembang2...makan pun makan..
Antara hidangan yg tersedia hari tu..
Nasik...ngan lauk2 yg ada. Tp setiap hari pi sarapan kat hotel ni...mesti ada satu lauk yg masin. Masin bkn masin sket2...masin sgt2. Tak tau laa naper.
Sementara tunggu pak supir sampai...kul 9 katanya..maka aku ngan abg yg dh abes dulu makan...keluar hotel pulak. Ronda2 kat kawasan situ.
Jalanraya depan hotel. Seberang hotel ni ada tanah kosong. Katanya tapak utk sebuah sekolah menengah. Tak tau ler tu bila nk bina. Tunggu bajet ler kot. Nampak tak ada jejantas tu??? meh tgk gambar kat bawah ni pulak.
Kalo naik tangga jejantas ni...mmg kena menunduk sebab wayar2 elektrik dari tiang letrik ke tiang letrik sangat rendah. Takleh nak berdiri tegak kalo lalu tang sini. Uii, bahaya tau. Kalo kat Malaysia ni...ish..ish...jenoh TNB kena komplen oleh orang ramai. Tu laa kan...
Tiap2 hari...skuter ni mmg ada kat depan hotel. Mgkn kepunyaan salah seorang staff hotel.
Ni pulak mmg ada kat luar lobi hotel. Mgkn kepunyaan owner hotel. Saja buat daya penarik. Orang dh kaya kan..
Bergambar depan The Palais Dago...
Aku pun teringin jgk....
Nampak kawan2 dh keluar...gi bergambar kat depan lobi pulak, hahaha...macam2..ENTRY NI MMG PENOH NGAN GAMBAR, mmm..
Orait...REZA dh sampai.
Masa dlm van...wahh, aku dh ternampak satu tempat yg mmg aku dh niat nk pi dari Malaysia lagi. Tak jauh pun rupa2nya dari hotel. Pejabatnya bersebelahan lot ngan Kartika Sari aje. Allah permudahkan niat aku..Alhamdulillah. Takpe, esok2 sebelum balik aku leh pi. Waktu pejabat....
Dalam perjalanan ke Tangkuban Perahu..
Ye...hari ke-2 di Bandung...kitorang ke Tangkuban Perahu.
Entry sambung lagi.....ni pun dh rasa panjang bebeno dh....

Nota ALONA:-
~Entry semalam tu...yg kat FO Donatello tu...bkn aku tak mau lepaskan peluang membeli. Masalahnya, kasut dan sandal jenis wedges ni dh ada beberapa pasang kat umah. Kalo membeli lagi...rasa membazir aje. Aku bukannya tiap2 hari keluar gi keje nak lanyak bagi abes kasut tu, hehe.. Tambah2 pulak aku ni..kalo ada kasut yg baru...yg lama tu jarang2 jer nk guna, hehe. Tak mengapalah...kat Malaysia pun byk jgk kasut wedges mcm2 design, kan...Harga dorang (wlpn katanya FO) lebih kurang sama jer ngan Malaysia.. 
~TAPI kalo mmg orang yg bekerjaya...tiap2 hari keluar keje gi ofis...nasihat aku...wah! nasihat tu...jangan ler TAK MEMBELI. Paling tidak pun sambar 2 pasang kat Donatello tu..huhu..
~Psst:- hari ke-3...dorang (kawan2 aku tu lah) leh mintak supir bawak ke Donatello lagi tau!!! dasyat tak dasyat...
~Aku dh taruk gambar kandid budak2 pegang payung yg aku citer kat entry sebelum ni, hehe..

6 comments:

Nad MamaZN said...

Kak, ada ura ura nk p bandung lg ke?
Hehehe...

Rinna said...

Cantik laa hotel tuh.. :)

wantie said...

wah kak laju nya bersiap. terbaik lah kak!.

amboi..posing manja nampak.

Kesuma Angsana said...

wah mmmg menarik yer di bandung ni !

el said...

tudia berkobar bgn nak sarapan hehe

update je lah kak woiii kt fesbuk tuu..apadahall hahaha

bahyo gilo wayar2 tu mcm tu jek diorg lepas tgn aje gilerrrr...tp saspek lah xde kut nyawa terkorban so far ye kak hehehe

Zura@Iwan said...

sy masa gi thailand ritu ,
agen kitaorg tk bg adjust jam ikut thai..ikut je masa mesia..

sbb perjumpaan km ikut masa mesia..hikss.time solat tu kena alert kit arr..cuma thai awal sejam..

kak n abg siap cpt..dorang yg single tu lmbt siap ye..haha..

wayar berjuntai..sm kt thai..lg la teruk..ahha