Wednesday, July 31, 2013

Sesi mencari tudung..

Tadi...aku keluar gi pasar ngan kancil. Sebab nak terus gi TESCO lepas2 tu, hehe.
Tujuan..............nak cari tudung raya kot2 ada yg berkenan.

Walaupun aku gi TESCO tp tak masuk pun pasaraya TESCO...cuma gi tingkat bawah tu aje, kat area pakistan jual tudung tu, hehe.
Belek punya belek punya tengok punya tengok...ada laa satu tu aku terberkenan. Kena ngan baju raya aku, kan. Tapi tu laa....bila ditanya harga....tertelan air liur aku, huhu. Tak penah lagi aku beli tudung semahal itu. Owh, tidak...dh over bajet dh tu namanya. Tp mmg cantek...kainnya nampak laa kualitinya, 3 layer, ada batu2 di sekeliling tudung tp bukan jenis tergantung2 tu ye. Mgkn pasal batu tu antara faktor harganya jadi RM100, hoho...
Tak pe..takpe...tgk lain pulak. Hmm, takde yg berkenan dh. Abes pusing dh kat gerai jual tudung tu.

Maka aku pun terus turun...gi menapak ke TS pulak. Nak tgk jualan tudung2 kat situ.
Camni aje laa deko dorang utk Aidilfitri...berbeza sgt ngan perayaan lain.. :(
Antara gerai tudung kat situ....
Sama jugak laa...takde yg berkenan pun. Sekali pandang nampak mcm2...tp bila belek2...takde yg berkenan pun. Bermanik2, berlabuci keterlaluan...mmg bukan dlm citarasa aku laa, huhu. Aku suka yg simple2 aje.

Kesimpulannya....misi mencari tudung raya...tidak berjaya utk hari ni.
Takpe, esok leh keluar ngan motor pulak. Nak tengok2 kat area stesen bas Kamunting tu, hihi.

Nota ALONA:-
~Kena cari sbb mmg takde lagi tudung kaler berkaitan..(alasan, hoho)...

7 comments:

nad said...

Cari cari..
Sempat jek lagi ni hihi...

Ps: nk jwb komen pjg akak siang td :)
Zakwan pakai sampin belah dlm sbb sampin dia longgar. Mak dia letak brooch pastu lipat beberapa kali nak kasi ketat hihihi.. Tu la kisahnya di sebalik cerita sampin belah dalam hahaha!

Kamsiah yusoff said...

rm 100...dah boleh beli 2,3 helai tudung bawal hehe..

akak nak p cari tudung Adijuma :)

kurus said...

tu diaa ...

saya cari bazar ramadhyan di sini aje .. pun dah pening kepala .. banyak ditambah dgn ramainyee owang ! huhuh

el said...

tulah kak bab tudung2 ni mmg payah nak cari..nak2 nak kena sama ngan baju kita tu kan...kdg2 stress gak..pas2 harga tudung tu makk aiiii mcm x berbaloi lak nak beli kan kak huhuhu

bestnye lau kita sndiri pandai jahit tudung..xde mslh negara nti haha

Anonymous said...

Azie esok fly blk jd nak p jalan TAR kak tgk2 tdg…hehe.lama da x jalan sana.

wantie said...

ya..T pun sama kena cari tudung jugak..

sama la tak jumpa lagi apa yang di cari ni.

Anonymous said...

KA pun suka yang simple2 aje !