Sunday, July 14, 2013

Api...api...

12.07.2013
JUMAAT

Berdekatan ngan umah kitorang ni...ada satu kawasan yg berlalang. Bila lalang tu kering....pantang laa ada orang campak puntung rokok ke....ia senang sangat nak terbakar dan merebak2. Mmg kawasan ni kerap ada kejadian mcm ni.

Malam kejadian terbaru...abang, along ngan angah nk gi solat tarawih. Ternampak kawasan ni sedang terbakar lagi. Mm...tak tau lah. Ada yg kata disebabkan puntong rokok jgk...ada yg kata disebabkan mercun..
Sempat laa angah amek gambar ni guna kamera hp dia..
BOMBA mmg datang laa tak lama tu padamkan api.
Ye lah...bahaya pulak kalo merebak, kan..
Ni laa kawasan tu di waktu siang...setelah lalang dimakan api. Turut berada dlm gambar...pakcik zizan curut sedang mengayuh beskal nk gi Asar di masjid, hehe..
Dengar kabar...malam yg sama...hutan kat ngan Taman Lake View pun teruk terbakar jgk...
Atas punca apa...tak tau laa pulak.

Nota ALONA:-
~'Hutan' terbakar panggil BOMBA...BOMBA datang berlumba-lumba....

6 comments:

Nad MamaZN said...

teruk gak tu kebakarannya
Klu merebak bahaya gak ni

Teena Tna said...

Kalau racun jer kawasan tu tak boleh ke, musim nak raya ni, kalau mercun jatuh kat area tu, rasanya tiap2 malam berlaku kebakaran.
Gambar pakcik zizan kayuh basikal ke masjid, nampak nostalgic sangat, kita suka...

che mid said...

Oooo.. ini rupanya penyumbang jerebu kat tempat Che Mid ya.. he he.. pembakaran terbuka adalah dilarang, tapi kalau tak sengaja kita tengok je ramai-ramai..he he

wantie said...

T sambung K.
A=awak
B-budak
C- cantik

hehehehe.... sib baik bomba datang cepat ye kak. risau la pulak kekalau merebak

Kesuma Angsana said...

bahaya tu !

Zura@Iwan said...

nasib baik sempt bomba dtg kan...
kalau merebak teruk gak..

haihh kt png ni..puasa br bbrpa hari..
dh duk pakat main mercun..geram tul..