Monday, July 22, 2013

Layan Rumah Kedai..

Aku mmg cenggini...jenis layan drama2 bersiri yg cenggini..
Drama apa?? contoh:- Memberku Hawa, Tanah Kubur, Rumah Kedai...
Eh...drama Rumah Kedai ni mula2 dulu keluar masa zaman aku sekolah lagi. Aku mmg suka tgk citer ni. Yg best nya...drama ni keluar cuma dalam bulan Ramadhan aje. Tapi seingat aku..cuma 2-3 musim aje.

Watak2 yg aku ingat dulu...Tapa yg dilakonkan oleh Allahyarham Sudiro Sukiman iaitu pekerja kepada pekedai runcit Pak Halim. Ada lagi sorang...Remy...iaitu Harun Salim Bachik. Selain tu drama tu turut dibintangi oleh Kartina Aziz sebagai isteri kepada Pak Halim (owh, aku dh lupa nama watak dia). Ada jugak Khatijah Tan sebagai anak kepada pekedai tersebut.
Ni dia pelakon rumah kedai yg ditayangkan waktu zaman remaja pra matang aku, hoho..
Ok...utk Ramadhan 1434H ni...TV3 menayangkan drama siri Rumah Kedai versi baru.
Aku tgk iklan kat TV3 tapi tak tau drama ni ditayangkan bila.
Bila kuar lagi iklan tu kat TV...laa rupa2nya aku dh tertinggal 6 episod awal, hehe.
Rumah Kedai musim baru ni ditayangkan setiap hari Isnin, Selasa & Rabu jam 5.30 petang sepanjang bulan Ramadhan ni.
Bila dh terlepas....aku pun gi tengok kat tonton.com. Tgk episod pertama...best pulak. Terus jer aku layan sampai abes 6 episod citer tu kat tonton, hehehe....
Dah abes 6 episod tu...aku kena laa tunggu episod baru keluar kat tv pulak. Prepare semua bahan2 nak masak dulu. Lepas tu tercongok depan tv dari 5.30-6 petang, hehe. Pastu, baru sambung masak balik...ngee..
Antara pelakonnya...Kazar dan Didie Alias jadi suami isteri merupakan tokey pasar mini, nadiya & miera jadi anak dorang. Nabil, Ikram Dinzli antara penyewa rumah kedai kat tingkat atas tu..
Ha'ah...aku mmg suka drama cenggini. Bkn jenis drama berat2.....leceh laa nk tunggu setiap episod sampai abes. Pastu, episod bkn sket2...
Haa...kalo drama cenggini...lite2 aje kan. Tak sesak otak nk pikir itu ini. Tambah2 aku skang ni sebok mengejar dateline. Nak kena siapkan album pengantin sebelum raya.

Eh, orang lain pun sebok jgk kan. Sebok meniaga di pasar ramadhan, ada yg sebok siapkan tempahan langsir, tempahan baju raya, kuih raya... :p

Nota ALONA:-
~Mmg sebok.....album pengantin ujung bulan 5 pun tak usik lagi ni, weii..
~Semoga diberi ilham, semangat yg gigih, kreatif dan diberi kesihatan yg baik utk menyelesaikan amanah ini. Amin.

3 comments:

ibuayu said...

akak suka juga layan yg versi dulu..skrg ni tak sempat nak tgk..mana taknya ada org dah pegang remote tgk kartun je huhu

Sarah Talib said...

Saya pun dulu layan jgk rumah kedai ni...tpi dah lupa.

el said...

dulu masa kecik2 suka no tgk cite ni..xde miss..tgk ngan mak el..hahahaha
pas2 smpai satu tahap siri rumah kedai tu cam x best cam dulu2 pya..hat versi baru ni lum sempat tgk..rini bolehlah tgk kut..nak alihkan tv hala ke dapur hahaha