Tuesday, July 2, 2013

Majlis hari lahir Khaira

Masih pada hari yg sama ngan entry sebelum ni, hehe.
Malam tu..lepas Maghrib...aku ajak abg gi pesta buku Habibi kat belakang stesen bas Kamunting tu. Nak cari buku sesuai sebagai hadiah utk Khaira..
Tak sempat dh nak cari barang2 lain. Itu jer yg terlintas kat kepala aku. Sbb petang baru tau Matun nk buat majlis besday anak dia, hehe..

Dah jumpa buku yg sesuai ngan Khaira...kitorang berdua pun terus ke umah mak. Ngan motor aje.
Sampai2...doa sedang dilafazkan oleh abah. Dorang semua sedang menadah tangan mengaminkan doa.

Selesai...majlis bersambung kat meja luar di mana makanan sudah tersedia terhidang.
Khaira tiup lilin...sambil diperhatikan oleh abang2nya...Akem & Apis..
Pulun makan kek besday dia...hehe.. Dh 6 tahun dh. Tahun depan gi sekolah betul pulak, hihi..
Suasana di meja luar.....makan time!!!!
Makan...makan...menu utama nasik lemak, sambal bilis, rendang udang....
Air sirap cepat abes...huhu...
Aku ngan abg makan sket aje pun. Dh kenyang makan mee goreng petang tadi. Jadi laa...jangan tak merasa langsung. Rugi pulak nanti, kan...hihi..

Sepanjang Matun balik kali ni kitorang mmg sebok. Sabtu dh sebok sampai ke malam. Ahad pun sebok ke lain pulak. Tu pun ada yg tak sempat nk simpan citer kat sini tau, huhu..

Aku hari tu mmg tak dpt ler nk gi nolong ke hape. Malam tu leh mai tolong memeriahkan majlis aje ler, hihi.
Tolong2 angkat pinggan...tlg2 basuh pinggan...gitu2 aje ler pun, hehe.

Nota ALONA:-
~Bila selamat jer diijabkabul...maka keluarga suami adalah keluarga kita jugak. Keluarga kita adalah keluarga suami kita jgk.

9 comments:

wantie said...

Happy b.day to the bday girl. Ha..taun depan skolah betul pulak yer.

Ye..sokong kak. Bila dah kawin..keluarga suami pun keluarga kita jugak. Jgn le ada yg buat buat tak tahu. Basah lengan basah lidah...ringankan tulang...hehe

Nad MamaZN said...

Meriah sungguh!
Syok betul bila dh kumpul reramai gini

Gieyana said...

Sebaya dgn Nureen laa...hepi brlated birthday Khaira..:)

ANNA MARIANA said...

wah meriahnyaaa... :)

atty's said...

berselera tgk khaira makan kek..

el said...

sebaya ngan abg danish hehe

Zura@Iwan said...

dh nk masuk standard 1..

happy belated bday khaira..

ibuayu said...

Senang ya keluarga mil dekat dgn rmh

Kesuma Angsana said...

meriah tu even majlis dgn family members aja yer