Wednesday, July 17, 2013

Menu semalam..

Aku pun dh sama ngan orang lain jgk..
Waktu bulan Ramadhan ni sebok nak taruk gambar makanan..

Ni lauk semalam, huhu..
Takde yg spesel pun... :p
Ikan tilapia masak lomak cili api...hoho....tomato ceri tu selagi tak abes, kan...hehe..
Ikan tu masak sekor aje..(**Harga tilapia sekilo skang ni kat pasar Kamunting RM16, mm..tingat kolam ikan ayah kat kebun. Mgkn ada laa kot beberapa ekor lagi kat dlm tu, huhu)

Bila yui ada bg sup sayur campur kat kitorang petang semalam...aku pun balas ngan ekor ikan tilapia masak lomak ni, hehe..
Aku pun sebenarnya ada buat sayur campur jgk tapi aku goreng aje. Sayur campur yui dibuat sup. Tapi tetap sayur campur, hehe....CUMA beza ngan sup sayur campur Yui tu...sayur aku ada kacang boncis...sup yui ada suhun ngan fucuk.
Tapi aku tak kisah...aku kan hantu sayur jugak...makan jer..leh buat ratah lagi, hehe..
**gambar sayur tak sempat nak amek...sebab dh dok bawak tudung saji...hihi..

Opps...yui ada jgk bagi mee goreng sepiring..
Kemudian, aku balas ngan buah melaka ni...Sempat aku golek2 ngan kelapa sebelum bukak pose.
Leh soh abg pi hantar umah mentua jgk, ngee..
Buah melaka petang tu dpt ler satu mangkuk saiz sedang..takyah beli. Tak puas makan..
Ari ni nak buat cucoq kucai laa pulak, kot...hihi..

Nota ALONA:-
~Join kengkawan taruk gambar makanan, hihi...

4 comments:

el said...

sedap tgk masak talapia tu kuning dia mak aiii terliur hehe

tu kuih buah melaka t el nak wat..sllu pun buat bila time pose..hehe

kemain akk pun nak tunjuk skill eh..akk pun hebat didapur ni kan kan
el ni masak pun xtau lah sedap tara mana..asal sedap ditekak org yg mkn tu pun dah alhamdulilah

Nad MamaZN said...

Dh letak gmbo jugak haaha

ibuayu said...

Pekat kuah tu..menyelerakan..

Zura@Iwan said...

haha..
letak gmbr mknan gak..
lps ni mcm segan la plak nk taruk gmbr mknan..huhu..
sian sat terliur..hahaha..