Wednesday, July 17, 2013

Tough nya diaaaa...

Gambar ni abg yg snap guna kamera hp nya.
Kejadian di ofis TH...dekat kaki Bukit Larut tu. Kalo dari trafik light penjara tu leh nampak air terjun, kan??
Haa...ofis ni kat situ jgk ler lebih kurang kawasannya, hehe..
Tgk tu...pandai dia amek makanan dia. Abg kata...operator kat situ ler rajin sgt melayan. Siap belikan pisang laa bagai...Dulu ada sekor nama Budin. Lagi besar saiz dia. Dan skang lebih tua laa. Yg ni muda belia lagi...Tak tau pulak operator kat situ bg nama apa kat beruk ni.
Tough kan body dia, huhu. Takyah gi gym pun...
Berotot2...hihi..
Sedap dok makan...eiii...tak pose, ye...
Ni ler gelagat haiwan.
Aku seremmm kalo tetiba terjumpa monyet ni.
Penah kena kejar masa aku sorang2 naik motor balik dari pasar Taiping nak naik ke TH ni amek abg, kuikui..Terangkat kaki aku sambil pulas minyak motor, hihi.
Bkn pe, monyet ni nak rampas plastik dlm bakul motor tu...tapi monyet ni bukan reti bahasa. Dia nk amek plastik tu...ngan kita2 sekali kang dicekau nya..Ish..ish.
Tapi takde ler sampai serik & fobia kalo terjumpa binatang ni, hehe..

Nota ALONA:-
~Bulu mcm bulu Vee aje, ngee

12 comments:

wantie said...

monyet ke beruk kak? nampak mcm beruk je tu.

takut.. kang kena kokak!

Nad MamaZN said...

Saya fobia!!!!!!
Jenis kejo org tak engat dia ni!

Cida de' Nuanza said...

sedapnya dia mkn pisang...kikiki..rezeki dia..
teringat kalo blk kg suami, sepanjang jalan kat pondok tg perak, byk beruk2 tepi jalan
kekadang suka suki je lintas x tgk kiri kanan
kita lak takut terlanggar dia...

Zura@Iwan said...

huhu..
bahya gak..
mau dia tokak..sakit woo..
minta simpang..

el said...

amboi2 sedap dia mkn
sopan sgt lah duduk cam tu coiiii hahahah

boleh bygkan akk naik moto terangkat kaki smbil pulas miyak moto tu hahahaha

tgk body pun el takut kak oiii
ritu ms el piknik kt taman belia..situ byk lah beruk2 cam ni..diorg mmg xleh tgk plastik2 dgn makanan..depa nak jugak dptkan..sampai el boleh jerit2 n halau baling ngan kasut pun depa mai jugak nasib ada pekerja kat situ bw buluh pjg..lintang pukang depa lari..hehe

ritu pi kl pun kt bkt melawati pun npk sekumpulan beruk2 ni..amboi kemain seronok depa enjoy mkn2..org lalu lalang bg..sekali tu el belilah satu bungkus sayur nak bg abg danish bg kat beruk2 tu..sekali beruk tu laju2 dtg terkam abg danish..el terus jerit abggggggggggggg...terus beruk tu amek bungkusan tu dr tgn abg danish..nasib x jd pape..pas2 el dah seriau bw budak2 tu pi tgk beruk hahahahaha

mama ila said...

ila pun takut ngan sepsis beruk or monyet sbb BIL ila dulu pernah kena gigit ngan monyet/beruk.(xsure mana satu..ngee)masa sampai hospital bahagian daging yg kena gigit dah buruk..rupa2nya air liur diaorg ada virus...teruss operate buang daging yg buruk tu..seramm dengar

Cida de' Nuanza said...

pssstttt...suami org kubu gajah.. kikiki

Gieyana said...

tgk kt fb abg Fadzil nk gelak tgk monyet nih! hat mkn tue x posa n x pakai seluar..sek bek haiwan..kekeke

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

ni beruk kan? memang besar kalau berok lagi2 berok jantan.. ganas pun ganas.. dia bukan takut kalau kita sergah dia.. nnt ditayangkan gigi dia kat kita.. kita yang kecut perut.. hehe.. mak akak pun pernah kena kejar ngan berok masa naik motor nak ke kebun sawit.. dia pun kata automatik naik kaki dia time tu.. hehehe... yg kelakar masa tu mak akak ngandungkan adik akak yg no. 3.. bila adik akak keluar.. kenan sikit perangai berok.. bila makan mesti nak pakai dua2 tangan.. hehehe... tak takla lekat sampai besar.. hehe..

❤Kamsiah❤ said...

akak jugak takutkan monyet...beruk apatah lagi...

tp kat kelantan,beruk digunakan utk panjat,amik kelapa...

::NureeN:: said...

hahhaa, lawak baca komen el...
mmg gerun la klau kena kejar...

mama leen said...

EE.. KALAU BESAR NI MEMANG TAKUT JUGAK.. SELALU LALU KOT JALAN BELAKNG KE SELAMA TU .. KAN BANYAK TEPI2 JALAN