Tuesday, October 16, 2012

Doa selepas azan & iqamah

Kongsi perkara yg baik...insyaAllah, kita pun akan dpt keberkatannya.


(Allahumma rabba hazihid da' watittamah. Wassolatil qaimah. Ati saiyidana Muhammadanil wasilata wal fadhilah. Wassyarafa waddarajatal 'aliatar rafi'ah. Wab'athhul maqamal mahmudal lazi wa'adtah. Innaka laatukhliful mii'ad.)

Maksudnya: "Ya Allah, Wahai Tuhan yang telah mensyariatkan seruan azan dan sembahyang yang akan didirikan. Kurniakanlah kedudukan yang tinggi dan terpuji yang engkau telah janjikan kepada junjungan kami Nabi Muhammad dan kehormatan, sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji. "

Nota ALONA:-
~Dulu masa aku kecik2...mak selalu ckp...dlm doa selepas azan ni...ada disebut jgk nama adek aku dan nama mak. Mmg betul lah, hehe..

5 comments:

Delimasari said...

gud

Kesuma Angsana said...

gd sharing ni!

wantie said...

uits.. bukan ada satu ayat washaro tu.

"wassharofawaddrarojatal....continue.

ke memang tak yah baca? Tapi t selalu satu ayat yg tertinggal dalam ayat akak tu? konfius

ALoNa CintamaniszLite said...

Hehe..T, hat jawi tu akak amek imej lain.
Ayat doa yg telah telah dirumikan tu adalah bacaan penohnya.
Sebabnya, tanda2 bacaan imej yg ni lebih senang nk dibaca.

Tp sebenarnya..mcm tu pun boleh sebab ia adalah doa...selagi tak lari maksudnya.
Ada yg sebut saiyidina..ada jgk yg tak sebut terus Muhammadanil aje..
wallahualam..

Zura@Iwan said...

thks sharing kak...