Friday, October 19, 2012

Baung & Tempoyak....

Petang semalam....singgah pasar malam lagi selepas balik dari gym. Beli barang2 utk dimasak hari ni. Sebab malas nk gi pasar pagi esok (pagi ni lah), hehe..
Sempat jgk beli ikan baung ni kat pakcik yg aku beli udang galah dulu. Semalam ada gak udang galah tu tp satu talam aje sebab pakcik tu ckp udang galah tak berapa nk ada skang ni. Aku tanya aje...tp tak beli pun sebab mmg niat singgah situ nk beli baung. Dh teringat2 nk masak tempoyak dh ni.

Jadi....antara menu makan tengahari hari ni adalah baung yg dimasak ngan tempoyak, yippiiiee!!!!
Baung sungai ni isi dia lembuttt sgt. Kuah menggelegak aje dh kena tutup api kalo idak isi ikan akan hancur...
Abg ngan angah gi solat jumaat dulu. Sebab skang ni kan waktu zohor awal. Tapi takpe, abg ngan angah tak lapar sangat lagi tu psl pagi tadi dh sarapan nasik lemak, kan.

Dorang balik jap lagi...baru leh makan sama2, ye.....hehe..

Nota ALONA:-
~Tingat kesedapan air tangan mak masakkan kitorang baung ngan tempoyak ni. Walaupun mak tak makan ikan baung dan mak tak rasa kesempurnaan kuahnya tp kitorang makan tetap rasa ianya adalah terbaek!!!!

8 comments:

wantie said...

t pun tak bapa makan ikan baung. hubby lagi la. langsung tak makan.

tapi.. kalau ikan duri. yess T makan.
ala dorang pun adik beradik gak kan..kan..patern sama.

Nad @ MamaZN said...

mana nak cr tempoyak ni...!

Zura@Iwan said...

sedapnya gulai tempoyak kak..tp kan ikan baung cm mn ek...ishhh2 dsr jarang memasak la ni..x kenai..haha

Kesuma Angsana said...

nampak sedap sgt tu!

lizz said...

haritu baru jer makan baung masak tempoyak sampai keharini terbayang kesedapannyer tu...

Tihara said...

as salam,
masakan ibu tu penuh kasih sayang sebab kita keluar dari rahim dia.. :)

❤Kamsiah❤ said...

nampak menyelerakan walaupun akak tak makan ikan yg isinya lembik dan lembut mcm ikan keli,patin...

atty's said...

pos sini skit