Monday, October 8, 2012

Erti Al-Fatihah...

Elok jgk ler maksud dari Al-fatihah ni dibuat lagu mcm ni..sebab budak2 mmg senang nk ingat sesuatu menerusi lagu. Mgkn bukan budak2 aje...utk orang dewasa jgk.. Contoh: lagu nasyid tentang bulan2 Islam tu. Ramai yg susah nk hafal berbanding bulan2 dlm tahun masihi yg kita kerap gunakan setiap hari. Tp menerusi lagu nasyid tu...kekerapan lagu tersebut dimainkan sehingga kita pun leh hafal susunan bulan2 Islam yg betul...hehe... Al-fatihah ni adalah penghulu segala surah. Sebagai dewasa kita kena faham maksud ayat al-fatihah ni dgn lebih mendalam.

 

Apa yg penting dan perlu tau......surah Al-fatihah ni terdiri daripada 7 ayat TERMASUK 

4 comments:

Kesuma Angsana said...

tq berkongsi yek, bagus sgt!

wantie said...

kena print ni. nak bagi kat Amirul. dia dok tanya sangat maksud alham.

atty's said...

bagus ni, nak print kasi fir

Che Rosliza Che mat said...

bagus untuk anak2 kita mudah ingat...