Monday, October 22, 2012

Jogging di pagi Ahad

21.10.2012
Ahad

Pagi tu jogging...berjaya jgk gi jogging hari ni, hehe.
Gi berempat beranak. Tp abg jogging ngan angah ikut trek biasa.
Aku ngan Akiss hari ni ikut trek pintas, ngee...
Abg ngan angah lari dulu...
Aku ngan akiss mula lambat sket sebab aku ni jogging sambil bawak kamera, hahaha. Tu laa, sapa suroh sebok2 nk bawak kamera, kan..
Abg ngan angah ikut trek sini...
Aku ngan akiss ikut kat jambatan menghala ke tepi laluan pagar zoo...
Kitorang jogging jgk...lari...bkn jalan, ye. Tp sampai kat laluan jambatan tu dh mula jalan ler...berenti2 amek gambo, hehe.
Mmg suka kat area sini kalo nk amek gambo...hehe..
Jumpa abg ngan Angah kat lorong keluar dari trek kitorang tu. Dasyat gak ye...jogging bawak kamera ni, hehe. Sebab lari bawak beban....peluh leh keluar lebih byk...efeknya sama mcm lari satu pusingan tasik taiping tu, kahkah...

Dari situ kitorang jalan bersiar2 aje sambil menghela mengah2 jogging. Sampai kat laluan subway kat zoo ni...kitorang gi turun jap. Sambil abg amek gambar akiss...aku streching sket2, hehe. Rasa mcm lenguh2 sket belakang ni lari sambil bawak kamera. Buat keje sehari suntuk ngan pengantin pun tak mcm ni rasa lenguhnya, huhu.
Laluan pejalan kaki utk pengunjung zoo dari tempat parkir kereta B & C...
Mcm aku menjilat makanan aje...pdhal aku tgh nk lap peluh kat bawah idong tu, hehe...Sapu tangan ada bawak tp tak bawak keluar dari kereta ler pulak, ngee...
Abg soh jd model kat sini..
Lalu kat jambatan merentas tasek tu....
Berenti tgk2 pokok teratai yg sedang mekar subur kat tasik ni.
Kat tasek seberang sana..pokok2 teratai tengah kering nk mati dh...
Kalo ada sekor katak kat atas daun ni mesti lagi menarik gambar ni, huhu..
Anak2 dh sama tinggi dan lebih tinggi dari ibunya...mm..
Dh pusing2 tasek...kitorang pun menghala ke parkir kete kat ngan tandas baru tu, hehe..
Kemudian ajak abg singgah kat Mc Donalds Taman Tasik jap. Bkn nk masuk gi makan pun. Katanya ada perasmian. Tu yg nk tgk apa yg menarik (wlpn baju dok masam ngan peloh), hehe..

Abes citer....

Nota ALONA:-
~Jumaat ni dh nk sambut AidilAdha...takde plan lagi nk masak apa, huhu.

5 comments:

Rinna said...

Waah rajina uols anak beranak berjoging2.. dipagi hari.. bagus laa tu keluar peluh jadi sihat...

Biasa laa nama pun blogger..mesti nak kena angkut kamera kan at least ada bahan nak citer.. :)

wantie said...

kalau akak dok berpeluh joging di pagi ahad, T pulak dok bersilat kat dapur dok siapkan tempahan...

Aleesya pun T pos ke umah baby sitter. memang tak menang tangan.

Kesuma Angsana said...

wah rajin tu, sebulan lagi mesti slim betul ala2 Nora Danish hehehe

Zura@Iwan said...

bestnya akak jogging...lama sy x pegi jogging...haizz, tggu Irfan bleh jln, lari2..leh bw dia jogging..

Nad @ MamaZN said...

rindunye dgn taman tasek taiping..!!!!
saya tau jalan rentas akak tu hahaha!! ;)