Sunday, October 21, 2012

Sabtu 20 Okt

Sabtu...abg keje..overtime. Jap jer...tengahari dh balik dh, hehe..
Akiss lak takde...dia tido kat sekolah ada perkhemahan sejak petang Jumaat.
Tengahari tu aku masak macam biasa lah.....

Petang tu kul 3 lebih...kitorang keluar..amek Akiss kat sekolah.
Dh amek...singgah beli goreng pisang, kuih buah melaka, donut dan cucuq bawang....nk gi umah mentua lepak2, hehe.
Cik abg aku ni gini ler...suka laa amek gambo cik adiknya bila dh membeli, ish..ish..
Sampai2 umah mak....mak ngan abah ada kat belakang umah. Abah tgh menyapu daun kat tepi parit tu. Mak lak sedang membakar daun dan ranting2 kering tu.
Akiss sempat dok main ngan kucing2 pah dia kat dlm kandang baruuu. Lebih luas utk kucing2 mak. Selesa ler deme semua tu....Pintu kandang pun guna mcm pintu umah kita tu, kan..huhu..Bertuah kucing2 mak ni.

Tak lama tu Sela lak mai. Baru balik dari Hari Anugerah dan Konsert utk tadika perpaduan Anis. Anis ada masuk tarian Makan Sireh & Horey2. Aku mmg nk gi tgk pasal dewan perpaduan tu dekat jer ngan umah kitorang tp tak dpt ler psl nk gi amek akiss kat sekolah lak di waktu yg lebih kurang sama.
Ni tengah tgk rakaman kat kamera Sela. Yg Anis pun sebok nk tgk jgk, huhu.
Tgk ler Anis...dia lak yg khusyuk tgk dia menari...hehe..
Kul 6 lebih kitorang pun balik ler umah.
Malam tu aku gi pasar malam sengsorang naik motor...beli ikan keli pulak kat pakcik tu, hehe.
Nak cari buah best2 sket...tp takde laa pulak. Asek2 buah yg biasa2 aje. Tambah2 skang ni masih musim buah pelam...sana sini jual buah pelam ngan kuah rojak. Mcm dh boring lak makan buah pelam nyicah ni. Dh brp byk kali dh aku dok beli. Ngan kerabu pelam lagi...Ngan pelam yg kak nor bagi lagi.

Malam tu...tgh aku syok layan citer tanah kubur...Piluih kol kata mama dia (kak ipar aku yg dok kat sebelah umah ni ler) ajak makan pelam nyicah kicap cabai, huhu. Dh abes drama tu baru aku gi ngan akiss dan angah. Tp tak lama ler psl aku nk layan citer Hantu Kapcai kat tv umah kitorang, ngee. Sela laa bgtau...citer ni best. Dia dh gi tgk wayang layan citer ni.

Syok tgk citer Hantu Kapcai ni. Walaupun sbg orang Islam kita tak leh terima citer ni keseluruhannya tp ia mampu menggeletek urat ketawa aku utk ketawa mengekek2, hehe..

Abes citer...

Nota ALONA:-
~Takde citer apa sgt pun, hehe..

3 comments:

Nad @ MamaZN said...

adala citer ni..
full stori utk 1 hari ;)

kak,ni tracking n0
rd115835154my

harap2 akak n akiss suke ;)

Kesuma Angsana said...

wah banyak borong makanan tu!

Zura@Iwan said...

umah mentua kak kt taiping juga ye?

sorry zura ni lmbt tul update..haha