Tuesday, October 16, 2012

Ish..ish..kena cuba hindar

Mgkn bagi mereka yg bekerja waktu pejabat...selepas Subuh terus akan bersiap2 utk perjalanan ke pejabat. Tp utk surirumahtangga sepenohmasa mcm aku ni...lepas Subuh, hantar anak gi sekolah....singgah pasar jap...balik umah dh simpan barang2, bancuh sarapan pagi abg, babai abg gi keje....maka lepas2 tu aku akan lelap kejap. Err...kejap ke...ha'ah..kejap gak ler. Eh, ye ke?? terkadang tu..kalo mimpi best...mau gak ler sejam melayan mata, aduii.. Yg tu laa payah sket sebab takde bos nk kontrol mcm kat ofis, kan..hehe.
Semua tu sebab apa...sebab tido lambat ler. Terkadang dekat jam 1 pagi baru masuk tido dok ngadap komputer ni, mmm...

kredit utk pemilik imej ni...
Tp bila tgk ayat di atas ni...rasa menyesal dan nak cuba berubah laa jugak disebabkan ayat tu..."Tidur di siang hari amat diKEJI...."aduii. Lagi satu, "SEKEJI-KEJI tidur ialah" & terlebih KEJI lagi......alahaiiii. Terasa ler mcm mana perasaan kita bila diKEJI, kan....

Sebelum2 ni pun bukannya aku tak tau KEBURUKAN tido semula lepas Subuh (waktu matahari nk naik) dan tido selepas Asar ni tp kkdg buat tak tau jgk sebab mata dh bg isyarat kat otak yg dia nk tido, ngee..
Tambah2 pulak...tido lepas Asar ni dikatakan leh menyebabkan gemok dan ada sorang isteri sahabat kepada suami aku mengakuinya. Tp tu laa...terkadang letih sgt mata ni...tido jgk jap lepas Asar, mm..

Ni pun dh rasa kelat2 ngantuk ni psl pagi td tak dpt nk layan mata walaupun berbaring kat kusyen. Mana taknya takleh lelap....pasal otak ni ajak pikir beberapa perkara lain, huhu.

Nota ALONA:-
~Suami aku mesti sengih bila tgk entry ni. Selalunya ujung minggu asek cancel nk jogging sebab lepas Subuh terus aku sambung tido balik, hehe...tak tahan mata ngantuk, beb...zZzZZzz. Mana laa abg tu tak bising ngan tazkirahnya, hehe.

8 comments:

wantie said...

ya la kak. T pun kekadang tu lepas subuh belasah tido semula. apala kan...

kekadang tu kalau buat subuh 6.30 pas tu dalam 6.50 tido semula . mau kul 10 baru nak bangun. dulu la.. sejak ada Aleesya tak leh dah. sebab dia bangun korek biji mata. hahahaha...

Kesuma Angsana said...

tq share, tp KA kkdg terlajak juga lg2 waktu cuti & uzur hehehe

Delimasari said...

mata x leh tahan - gedebummm jugak le

atty's said...

aty memang takde can nak tdo lepas subuh,byk hal nk buat..slalu tdo kalo time cuti kol 2pm

Gieyana said...

sengih gak sy psl hb selalu sgt tido kalau time cuti...tu yg muka dia bam bam tue..ekekeke...

Sbb tue selalu ja kalau cuti ajak dia keluar..nk avoid dr tido bykkkkkkkk...:-)

rahayu said...

Akak..kalau hr cuti lps suboh pun selalu smbg zzzzz..hehe

etuza said...

tertarik nak baca, sangat bagus ..so kita kena muhasabah diri ya..tq

Zura@Iwan said...

kdg2 tu bgn pagi..mmg payah nk tido blk...then kalau mgntuk sgt2 br tido blk..

skrg Irfan la tukang gerak bgn pagi gak...hahaha..time weekend la..dia bgn awai..kalu time keja..mama papa dia bgn dh..hehe