Tuesday, October 30, 2012

Cameron Highlands lagi..

27.10.2012
Sabtu

Pagi2 tu kitorang mendaki ke Cameron Highlands utk kesekian kalinya tanpa jemu. Sempat sarapan pagi ngan roti canai di Restoran Tasik Biru Embun Pagi di Kamunting.
Seperti biasa...mesti singgah stesen Petronas Spg Pulai sebelum mendaki. Buang air dan kemudian masuk mini mart utk beli sket barang2.
Seperti yg dijangka....perjalanan mendaki mula slow selepas Tringkap. Semuanya gara2 keseronokan suasana menarik tertarik pengunjung membeli-belah di KEA FARM tu, hoho. Tu pun mujur pak polisi ada jaga trafik kat situ. Kalo idak mau panjang lagi sampai ke Kuala Terla tu, huhu..

Kitorang singgah makan tengahari kat medan selera Brinchang. Gerai kawan ayah (Mi)...tutup. Mgkn masih di kampung menyambut hari raya Qurban. Begitu jgk dgn 2-3 buah gerai makan di sebelah2 tu. Kitorang gi makan kat satu gerai tu. Mmm...harga mahal jgk laa. Tak setanding ngan apa yg kitorang amek makan. Makan harga lain. Air teh o ais 3 dan teh panas 2...RM10. Aku beli 6 gelas air kat R&R Sg. Perak pun baru RM7 aje, hmm...
Nekad...malam nanti tak gi medan selera dh. Cari kat pasar malam aje, senang.

Nota ALONA:-
~Dpt jgk kol Kak Imah. Ingatkan dh tukar no. henpon. Nanti nk gi berubat resdung ler ngan dia. Bkn aku sorang...anak2 aku ni jgk terutama Angah.

4 comments:

Gieyana said...

Best g Ch..mmg x pernah jemu...:-)

ieda said...

bestnya kak ..
dah lama x naik CH ..
winduuu ;))

akk anak beranak ada resdung ye .. kena berubat kg lah ye kak ..

rahayu said...

Akak baru balik rombngn sekolah..dah dua tahun tuju ke CH jugak yg best...nanti ina up date pasal berubat resdung ya..bujang ibuayu pun resdung gak tapi belum sempat nak berubat...

Zura@Iwan said...

betui kak..x penah jemu kn g CH..ingt thn ni nk gk g CH...thn lps dh g masa tu pregnantkan Irfan..hehe...

thn ni Irfan dh keluar..blm sempt nk pegi CH...