Wednesday, October 31, 2012

Makan aiskrim di Kg. Taman Sedia..

Dh check in bilik...rehat2 kejap dan buat apa yg sepatutnya kena buat...kitorang pun keluar semula. Aktiviti meronda-ronda di Kg. Taman Sedia bermula.
Tanpa menggunakan kenderaan...kitorang pun berjalan kaki menghala ke pusat Kg. Taman Sedia. Kat situ ada byk kedai utk lepak2 makan eskrem stoberi dan tempat utk membeli hasil2 dari stoberi seperti jem, topping, jus dan stoberi segar. Ia nya milik orang melayu kita. Jadi, tak heran lah kalo kat situ mmg ramaiii sgt orang kita datang berkunjung. 
Lorong jalan kaki disediakan. Nama pun kg. taman sedia, kan...hehe..
Tak penat pun jalan kaki. Cuaca dingin cenggini kan..tak keluar peluh pun, huhu. Pelancong asing pun lalu situ jgk ngan berjalan kaki aje. Mgkn dh menapak dari Tanah Rata...lalu situ...keluar kat simpang lagi satu utk ke pekan Brinchang, huhu. Selangkah langkah omputih tu...bersamaan 3 langkah aku, hoho. Panjang tul kaki dorang, ye..
Kitorang singgah kat Ros Chalet Stoberi Farm. Kat situ ada chalet jgk. Mmg mula2 nk sewa Ros Chalet tp bila kontek kak Ros...beliau kata tarikh tu chalet dh penoh.
Hiasan payung stoberi kat atas...hehe..
Kat sini ada jgk kedai cenderamata, ada gerai utk duduk layan eskrem, layan stoberi cekelet, layan kopi panasss...
Ada ladang stoberi jgk..

Kitorang pun singgah sini. Nk try pulak stoberi cekelet dan eskrem dia, hehe..Sebelum ni penah rasa Al-Mashoor punya aje.
stoberi cekelet...
Eskrem stoberi homemade dia....sedap tu sedap ler tp tak syok sket sebab takde hirisan buah stoberi mcm eskrem kat Al-mashoor tu..
Abg, akiss ngan angah nk makan eskrem perisa lain..
Mula2 kitorang aje dok situ...tak lama tu ramai pulak yg datang sampai penoh meja yg disediakan, hehe..
Along ngan ibu dia tetap ngan eskrem stoberi....
Belakang abg tu ler kedai cenderamata milik Ros Chalet...
Ada tokey dia kat kaunter tu tp segan ler pulak aku nk menegur, hahaha..
Pulun abg makan eskrem perisa kopi...
Mmg nikmat makan eskrem wlpn di cuaca yg dingin...

Nota ALONA:-
~Ayah dh balik semula ke Bentong kul 10 lebih pg td...

4 comments:

wantie said...

Hmmmm.... Bestnya jenjalan ngan keluarga. Hepi je t tengok. Mirul pun dok ckp nak mkn steamboat kat ch.

Nak pi gak la.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

best tu... bilalah nak pegi CH lagi..

atty's said...

last pergi cameron masa tu firdaus umur 3 tahun rasanya..lama giler dah nie..ntah bila nak jejak ke sana lagi

Zura@Iwan said...

alamak..tliur la stoberi coklat tu kak...huhu..