Wednesday, October 24, 2012

Cerita hari ini....

23.10.2012
Selasa...

Hari ni mcm2 perkara nk kena selesaikan. Asek kena keluar aje, huhu.
Mula2 gi Tabung Haji ngan abg..
Balik2 umah...ada nota dari Pos Laju kat peti surat...soh amek barang kat Pejabat Pos Kamunting sebab takde orang utk terima barang masa dorang hantar barang pg tadi. Abg lak kena ler terus gi Semanggol...keje kat sana lak, hehe.

Aku keluar gi Pejabat Pos Kamunting kat bahagian kaunter...rupa2nya barang tu takde kat dorang lagi. Masih kat tingkat atas dlm pejabat penyimpanan. Aku kena ler naik ke tingkat satu tu utk amek barang tu. Hmm...orait jgk...dpt ler aku tgk sendiri mcm mana proses posmen kat dlm tu mengecop surat, pengasingan surat....hehe..

Aku dh agak dh...kiriman ni dari sahabat blogger jgk. Harap sgt nanti dpt jumpa Nad....mama kepada zakwan & naylie yg kiut tu, hehe..

Balik rumah...bukak laa sampul surat ni. Key-chain utk Akiss. Suka sangat laa dia dpt key-chain lg utk tambah koleksi, mm...
Nad bg jgk FM dari Langkawi utk peti sejuk umah aku, ngee..
Kepada Nad....Akak & Akiss ucapkan terima kasih sangat2 ye. Semoga persahabatan terus memekar sentiasa...

Lepas amek Akiss & Angah dari sekolah....singgah jap kat TESCO. Aku nk gi beli kuih tart nenas yg aku dh ternampak ari tu terjual kat Bahulu Warisan. Ari tu aku tak terus beli sebab aku ingat kawan aku tu ada buat tart nenas utk raya haji ni. Tp tak buat jgk rupa2nya. Apa lagi, aku pun kena ler gi beli cepat2 sebelum kena rembat dek orang lain tart nenas kat Bahulu Warisan tu, kan...hehe..
Satu balang....RM23. Tak tau ler ada brp bijik dlm tu. Kitorang dh ngap dh. Mmg tak tunggu raya haji pun, hehe..
Sedap jgk tart nenas buatan Bahulu Warisan ni...murah jgk ler satu balang cenggini RM23. Besar2 jgk sebijik2 tart ni...

Lepas dh beli tart nenas tu...turun tingkat bawah. Layan pulak permintaan angah & akiss....dorang nk Big Apple ni. Sementara dorang gi beli....aku tgk2 tudung di kiosk berdekatan, hehe. Dorang dh tau dh pilihan ibu, abah dan along dorang suka donut yg mana. Beli ler 6 bijik dan angah dpt lebih sebijik sebagai bonus, hehe..
Ni abang punya...malam baru abg makan. Layan ngan kupi!!!
Ni si muncit Vie. Akiss laa yg amek gambo kucing kesayangan dia ni tadi...masa aku gi gym. Masa nk masukkan gambar kiriman Nad td...tetiba aje nampak ada gambar budak Vie ni sekali, ish..ish...akiss...akiss.. 
Vie skang dh besar lagi dari Nami....
Abes citer....

Nota ALONA:-
~Semua gambar di atas diambil ngan kamera hp aku yg kurang kualiti tu aje, hehe...

3 comments:

nad said...

eh eh...
akak ni..segan saya, haha! =p

hebat dah taiping ni
ada big apple bagai dah..
bestye!

Delimasari said...

bestnya dpt hadiah

attyfir said...

terliur lak menengok tart nenas