Sunday, October 28, 2012

Dh dpt sticky candy..

Sebelum ni aku penah citer psl STICKY CANDY ni....
Dan mintak tlg adik aku belikan kot2 dia ada gi One Utama atau Pavilion.

Dan akhirnya dia tlg belikan. Aku mintak tlg beli 2 jar. 1 besar sket....lagi satu botolnya kecik comel aje.
Raya haji ke 2...fadel ada balik umah ayah. Dan bg kat ayah utk sampaikan mende ni kat kitorang. Kebetulan ayah mmg nk gi Taiping jgk bawak daging kurban utk kitorang.

Dan...Raya haji ke 3...aku dh dpt mende ni.
Rasa dia?? mmm....
Amek gambo ni OTW nk hantar along balik hostel, hehe..
Pilih yg mix...yg ni jar yg besar sket.
 Jar yg kecik tu...aku bagi kat along tp isi dia dh campur2 ngan candy dari jar besar.
Jar ni bkn besar pun, ye...leh taruk atas tapak tangan aje. Kalo kaya sgt...leh ler dijadikan gift sorang satu jar utk tetamu di majlis kawen, hehe..
Unik...
Yg uniknya sticky candy ni...kat tengah2 candy ni bila dh dipotong ada gambar buah, gambar katun cenggini. Padahal kalo tgk cara buat dia (leh cari kat youtube ataupun gi aje kat outlet dorang...leh tgk depan2 mata camne dorang buat candy ni).....dorang bkn melukis ke hape pun...cuma dok gelek, golek..gelek golek...bila dh dipotong...akan ada imej kat tengah2 sticky candy ni.
Pastu, dorang bkn potong candy ni guna mesin pun...manual aje. Tu yg kita leh tgk setiap potongan candy tu tak sama saiz pun, hehe..
***Leh tgk cara dorang buat tu kat SINI...

Rasa dia?? mm...sebagai candy...bagi aku...sedap jgk ler. Tambah2 bila pilih mix ni kita leh rasa mcm2 perisa. Cuma takleh makan banyak ler. Mcm2 gula2 biasa jgk...maniss wlpn ada bbrp perisa yg rasanya masam2 manis tapi sebenarnya tetap byk kandungan gulanya.

Harga 1 jar ni RM16 ke atas jgk ler utk 170gm. Agak mahal sekiranya nk dijadikan gift dlm besday party ke...kenduri kawen ke...hehe. Tp kalo nk dibuat utk hantaran....ok jgk ni, ngee..

Nota ALONA:-
~RM candy ni pun aku tak bagi lagi kat Fadel, hehe.

7 comments:

SyaNa said...

aritu lalu kedai ni..tp seram nk masuk
buatnye kenit tu nk yg mahal mampusss saya
heheee

wantie said...

mungkin mahal sebab ianya unik kot.

kalau rasa mcm makan gulagula. memang takleh makan banyakle

nad said...

Xpenah merasa lagi ni..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

cute la kak..unik....sure manis ni..nk mkn byk2 x elok sgt kan..

Anonymous said...

uniknyer

Gieyana said...

Ritu tnya kt akak psl bforw ni akak ada review kn..tu yg tetiba tertarik..ekekeke...

Menarik tgh designny...:-)

Unknown said...

tgh makan sticky...